Alla inlägg under december 2006

Av Jossan - 18 december 2006 09:07

.... (och ev är laktoskänslig)ska ni inte äta chips o dippa till lunch för att sedan äta ostfondue till middag.*inte alls bra för magen*Men dock väldigt gott!

Av Jossan - 18 december 2006 09:00

Pratade med chefen precis.Mitt vikariat blir förlängt tom den 30 mars.Något säger mig att jag inte kommer att få jobbet, för varför skulle hon i så fall förlänga mitt vikariat? Då hade jag bara kunnat gå över i fast tjänst när vikariatet går ut i januari. Nåja, när mitt vikariat tar slut så har jag i alla fall 7 månaders erfarenhet från att arbeta som kurator. Alltid något!

Av Jossan - 17 december 2006 16:19

Ja....jag har fått ärva pappas gamla digitalkamera, så nu måste jag ta kort på precis allt som jag kan och ladda upp det på bloggen!

Av Jossan - 16 december 2006 21:20

...angående tre personer som jag vill hångla med. Efter min Köpenhamnsvistelse kom jag ju givetvis på en person till, Mats Mikkelsen*my god* *so sexy*

Av Jossan - 16 december 2006 20:58

Har till min fasa upptäckt att Marabou har tagit bort min favorit chokladbit ur deras chokladask "Aladdin"!Det var den chokladbiten som var ren nougat..inga allergiframkallande nötbitar eller sliskig alkoholsmak. *Trist*

Av Jossan - 16 december 2006 18:30

Idag har jag haft en mycket trevlig dag tillsammans med min mor i Köpenhamn. Kände mig lite sliten i morse när jag vaknade, men som man bäddar får man ligga! En varm dusch och en kopp té senare så kände jag mig nästan som en ny människa. (Äh, vem f-n försöker jag lura, det ordnade inte upp sig föräns vid 15-tiden när vi var på Metro och fick prova vin...*haha*)Skämt å sido. Som sagt vi hade en mycket trevlig dag i Köpenhamn fastän det regnade på oss. Meningen med trippen var att kolla in de traditionella "julbordsdukningarna" som varje år finns på "Illums boglighus - Kunglig Dansk". Både jag o mamma kände oss lite besvikna på dukningarna i år....inte mycket fantasi, de var helt enkelt tråkiga. Dock var Georg Jensens smycken på bottenvåningen som vanligt en fröjd för ögat att titta på *suck*Fast jag ska minsann ha en ring från "Tiffany´s" när jag gifter mig...så det är så....om jag så själv ska betala för den!Innan vi begav oss hem körde vi inom Metro för att handla lite vin o öl. Jag har nu köpt på mig lite olika sprit sorter för att fylla upp barskåpet. Kul att kunna ha så pass mycket så att man kan blanda till en cocktail.Ikväll är det definitivt tv-soffan och tidig sängdax som gäller

Av Jossan - 16 december 2006 18:04

Käkade middag i går på ett jättemysigt ställe - "Gazpacho"länk till restaurangen. Tapas för hela slanten....älskar tapas, passar mig perfekt eftersom jag aldrig kan bestämma mig för vad jag vill äta eller tröttnar fort på rätten jag väl valt. (Typisk tvilling)Tog vitlöksbröd, scampi i vitlök och chili, serranoskinka och lammracks. Lammet var ljuvligt, smälte på tungan, serranoskinkan lika så. Tyvärr blev jag missnöjd med scampin som var både smaklös och gummiaktig - antagligen kokade för länge.Sköljde ner det med ett gott italienskt rött vin som jag tyvärr inte minns namnet på. Eftersom det fanns fler tapasrätter (och desserter!) kvar som jag gärna ville prova kommer jag definitivt att återvända till Gazpacho. Dessutom vänlig och hjälpsam personal och man kom undan oförskämt billigt. Efter middagen drog vi vidare till Café le file du rasoir och hängde i baren tillsammans med en drink. Trevlig stämning och bra musik!När klockan passerat 01 och vi fortfarande inte kände för att gå hem beslöts det att gå till Harry´s o dansa. (Eftersom alla andra nattklubbar hade milslång kö)Oj, som vi dansade!Jossan kom på att hon skulle åka till Köpenhamn efterföljande morgon med sin mor, så klockan 04:00 stöp hon i säng.....för att vakna 4 timmar senare av en envis väckarklocka....

Av Jossan - 15 december 2006 14:50

Tjohoo!Här går det undan. Fick vara med om ett akut ärende idag. *skitkul* Tyvärr blev det inte mycket gjort eftersom vi inte kunde få hit socialtjänsten - såklart! Nåja, får ligga på denm på måndag igen.Nu ska jag hålla helg!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards