Alla inlägg under december 2006

Av Jossan - 14 december 2006 12:43

Hrmm...nu skriver aftonbladet om Linda Rosings "comback".Jag undrar bara vad de lägger i ordet comback? För att göra en comback så måste man ha presterat något till att börja med. Vet inte om det smäller så högt på meritlistan att man vikt ut sig, varit med i Big Brother och försökt att starta ett parti för några månader sen. Om Björn Borg skulle ge sig på att spela tennis igen, då kan man kalla det en comeback....(eller om han skulle gifta sig igen...) I alla fall, Lindas sk. comeback ska bestå i att hon ska göra karriär som sångerska. För att bli internationellt gångbar vill hon ha ett säljande artistnamn.Hon har valt namnet Bionda.För att det inte ska bli konflikt med en gammal popgrupp från Italien som kallat sig La Bionda, har nu Rosing ansökt om att lägga till namnet i sitt riktiga namn.För att citera:"– Ingen ska kunna säga att jag har stulit någon annans namn. Nu heter jag Bionda. Nu är jag Bionda.Jag ska tatuera in Bionda som en autograf i svanken." Starta ett parti någon?!

Av Jossan - 13 december 2006 12:52

Och så här nära inpå julen får man ett trevligt samtal från en handläggare i på Arbetsförmedlingen som man träffade i september. "Jag har pratat med din handläggare XX (som jag förövrigt aldrig har talat med) och jag bara ringer upp dig för att kolla av så att du söker hel och deltidsjobb. Eftersom jag formulerade i din arbetsplan att du jobbar 75 % och söker jobb på 25 %. För att kunna stämpla upp måste du söka jobb som är 50 - 100 %.""Hmm...ja" svarar jag. Jag vet det. Det finns inte heller några arbeten som är på endast 25 %. "Skulle bara kolla av det så att vi inte behöver meddela din a-kassa att du inte uppfyller kraven". Tack för att ni kollar upp faktan i alla fall! Skulle inte förvånat mig om de hade kontaktat a-kassan och strypt mina pengar istället. Om de hade haft lite effektivare system eller om handläggaren hörde av sig en gång i månaden till mig och kollade upp vilka jobb jag har sökt så hade de inte behövt undra.

Av Jossan - 13 december 2006 12:47

Jag har länge funderat över Victoria Beckhams "nya" frisyr. Jag tycker nämligen att den är supersnygg.
Hrm...funderar nämligen över ifall jag hade passat i en sån frisyr.
Får se om jag vågar.....kanske blir det en blond variant...

Av Jossan - 13 december 2006 11:58

Fick just nu reda på att vi är tre stycken som är kallade på intervju till "min" tjänst. Kan inte bestämma mig för om jag ska känna mig lättad eller skitskraj. Jag kan ju tänka mig att de två andra som är kallade säkert har värsta utbildningen och massor av erfarenhet. Jag tror inte att någon av de andra på jobb som sökt tjänsten har blivit kallade, eftersom jag hört ryktas om att man inte anser att det är lämpligt att man först jobbat på avdelningen som behandlings ass. och sen går över till att arbeta som kurator. Nåja....jag får i alla fall säkert 2 extra månader här eftersom de inte kommer att vara klara med rekryteringen den 10 jan som sagts.

Av Jossan - 13 december 2006 11:43

Lite reklam: Squill sajten är en sajt som är skapad av BRIS för att vi tillsammans med Dig vill skapa ett säkrare och roligare Internet! Här kan du snabbt Squilla en ny kontakt innan du addar den till din kontaktlista för att få reda på om det är några andra barn och ungdomar som vill varna dig för den här personen. Hos oss på Squill kan du få tips och lära dig knep så att du inte råkar illa ut. Du lär dig att ifrågasätta de personer du möter på Internet och att inte lita på någon du inte känner. Är du osäker eller har frågor så finns vi på BRIS alltid här för att hjälpa dig. Squill här

Av Jossan - 12 december 2006 19:57

Var ju på BRIS julmys igår. Trevligt som alltid men tyvärr var det inte så många som dök upp. Någon som däremot dök upp och som jag blev väldigt förvånad över att se där var en i Malmö känd DJ (+lite annat). Låtsades som om jag inte visste vem han var och frågade artigt vad han annars sysslade med och hur det kom sig att han börjat arbeta ideelt för BRIS. En väldigt trevlig man. Nu tänkte jag precis skriva och lovprisa denne man, att han vid 40 års ålder har börjat att intressera sig för barn och ungdomar som inte har det så bra.So what!? Alla +40 kvinnor som arbetar för BRIS då? Ska inte de lovprisas? Varför reagerar man (läs jag) positivt bara för att det råkar vara en man som visar engagemang för ideelt arbete som inte innefattar någon sport? Suck, vad man är enkelspårig.

Av Jossan - 12 december 2006 19:28

Kung Oscars specialkryddade pepparkakor inhandlade.Lussekatter bakade.Glöggen vämd.Såja, då var det bara att luta sig tillbaka i soffan och njuta!

Av Jossan - 12 december 2006 11:39

Idag blir det nog att baka lussebullar för min del. Hade tänkt att knipa några extra poäng....ska ju på intervju på torsdag! *gulp*I kväll är det i alla fall "Ugly Betty" & "Grey´s atonomy" på TV, så kvällen är bokad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards