Direktlänk till inlägg 31 juli 2007

Jag mötte Lassie

Av Jossan - 31 juli 2007 09:07

Jag kom att tänka på detta ord för ett tag sen....Minibar-race

Vet inte hur många av er som känner till begreppet, men jag vill gärna tro att jag och två tjejkompisar myntade detta uttryck en blöt kväll när vi efterfestade tillsammans med det amerikanska bandet Primus.


Jag och tjejkompisarna hade gjort vår årliga tripp till Köpenhamn då vi shoppade, drack vin och avslutade kvällen med middag på Hard Rock Café.

Lika så denna kväll käkade vi middag på Hard Rock Café. Vi fick dock vänta hur länge som helst på vårt bord eftersom servitören sagt att han kunde ordna ett extra bra bord till oss.

När vi så blir visade till vårt bord fattar vi ingenting. Det är ett litet bord mitt i lokalen...vad var det som var så jävla bra med det?

När vi väl satt oss och kollat in menyn kastar jag en förslött blick ut i lokalen. Tycker att det är konstigt att det nästan bara är killar på restaurangen. Håller på att sätta vinet i halsen när jag ser att Vince Niel (Mötley Crüe) sitter på bordet bedvid oss. Plötsligt reser sig en av killarna från bordet mitt emot och går fram till vårt bord.

Han frågar på engelska om vi vet något bra ställe att gå ut på i Köpenhamn. Vi svarar att vi inte är därifrån, så vi vet faktiskt inte. Killen säger att det var ju bra för då kan vi upptäcka nattlivet tillsammans och om vi vill det så är det bara att komma bort till deras bord när vi ätit klart.

En av tjejkompisarna har ett väldigt märkligt uttryck i ansiktet, som om hon var en fisk på land....hon säger "Tjejer, en sån här chans får man bara en gång i livet. Killarna som sitter vid bordet är stora stjärnor inom punk/rock musiken i USA. Klart vi hänger på!"


Anledningen till att vi fick detta "usla" bord var att killarna i bandet hade sagt till servitören, att om det kom in några snygga tjejer (!) så skulle han placera dem bredvid deras bord.

Sagt och gjort, vi gjorde Köpenhamn osäkert den natten och avslutade på deras hotellrum med att tömma två minibarer eftersom de "aldrig förr klarat det". Vi blev tillfrågade om vi ville följa med dem nästa dag till Roskilde, eftersom de skulle spela där och då få möjlighet att gå in backstage och träffa Mötley Crüe mfl. Vi som inte ville bli tagna för groupies sa givetvis "Nej".

Faaaaaan, vad jag har velat slå mig gul och blå många gånger pga av det.


Nåja, vi träffade bandet fler gånger efter det och när de spelade i Köpenhamn, fick vi stå vid mixerbordet under deras konsert och dricka vin.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards