Alla inlägg den 9 januari 2007

Av Jossan - 9 januari 2007 13:56

som tackar nej till ett nytt vikariat på ett nytt ställe? På mitt nuvarande jobb har jag vik till och med 30 mars. Jag har skrivit på kontrakt vilket betyder att jag inte kan hoppa av hur som helst.Nu ringer det folk från ett annat jobb som vill att jag ska börja i slutet av månaden och vikariera till mitten av sommaren. Alltså vad tror folk? Att jag bara sitter på röva och pillar mig i naveln och väntar på att någon ska ringa och erbjuda mig ett jobb? Nä, givetvis jobbar jag och givetvis har även jag då som alla andra uppsägningstid. Eller är vi vikarier bara slit & släng? "Ja, det är väl klart att du kan börja om två veckor?"Det gör ont och jag blir ledsen när jag tvingas säga nej till jobb eftersom jag vet att om två månader kommer jag att vara arbetslös igen. Och då kommer det antagligen inte ringa någon och fråga ifall jag vill/kan börja jobba nästa vecka.

Av Jossan - 9 januari 2007 13:13

Pratade med chefen innan idag och frågade hur det gick med tillsättningen av tjänsten som jag sökt.Chefen sa att hon skulle ringa några samtal om det i dag och ge mig besked i morgon. Något säger mig att jag inte längre är aktuell för tjänsten. *suck*Fast för att se det från den ljusa sidan så ringde det en kvinna för en liten stund sen från en socialtjänst här i Skåne och ville prata med mig angående en tjänst som jag sökt. Ska ringa upp henne nu och höra vad hon vill, kanske är det en intervju på G!

Av Jossan - 9 januari 2007 13:08

"My Prerogative" - Britney SpearsPeople can take everything away from you But they can never take away your truth But the question is.. Can you handle mine?They say I'm crazy I really don't care That's my prerogative

Av Jossan - 9 januari 2007 12:22

Sådan är du som TvillingarnaAtt få göra upptäcktsfärder i så väl teori som praktik tilltalar dig mycket. Att resa och få upptäcka nya platser är ett måste för dig. Du skaffar dig säkert en lite lyxig och ombonat trygg bostad för dig själv och din familj. Du saknar inte mycket i ditt hem, här finns det mesta av marknadens elegans och du ser även till att du har dyrbarheter runt om dig, även om dessa kanske inte alltid är till nytta för dig. Du är idérik, klar i tanken och verkligt duktig i att lösa även de mest invecklade problem. Du bör helst umgås med personer som kan mer än du, då suger du i dig kunskaper i massor. Eget ansvar är en självklarhet för dig, då du hör till dem som är energisk, duktig och klarar även de svåraste uppgifter själv. Du skapar ibland avundsjuka och du kan få höra irriterande ord om dig själv och det just genom ditt genialiskt enkla sätt att lösa problem och svårigheter som andra inte lyckas med. Du skaffar dig säkert en lite lyxig och ombonat trygg bostad för dig själv och din familj. /.../ du ser även till att du har dyrbarheter runt om dig, även om dessa kanske inte alltid är till nytta för dig.Detta stämde ju som handen i handsken

Av Jossan - 9 januari 2007 11:22

......att ett horoskop kan träffa så mitt i prick? Jag tror verkligen inte på det här, men detta horoskop beskriver verkligen min personlighet + att jag faktiskt har ansträgningsastma. (Har hämtat det från Maries blogg -by the way)TVILLINGARNA - Styrs av planeten Merkurius.Positiv - Luft - FöränderligNyckelord: Mångsidighet, öppenhjärtighet och anpassningsförmåga.Färg - Gult Metall - KvicksilverTvillingarnas mest igenkännande tecken är mångsidighet, kommunikation och intellektualitet. Ofta rastlös - vet lite om väldigt mycket, men saknar tålamod till att gå in på djupet i olika ämnen. Avskyr rutiner - behöver stor frihet och omväxling för att må bra.Mentalt aktiv, alltid i färd med någonting. Nyfiken, hetsig och ombytlig, men/och aldrig tråkig. Lätt för att lära, välutvecklat språksinne. Lätt för att uttrycka tankar/känslor i både tal och skrift.Lever sinnligt, men kan ha svårt för att ta "sanningen" på allvar. Svårt för att stanna på ett ställe/en relation ...Många tvillingar tycker om flirt på ett oskyldigt plan, vilket ibland kan leda till känslomässiga missförstånd med andra. Tvillingen är ju en dubbelnatur även i kärlek - den ena sidan älskar medan den andra kritiserar, så ... helt lätt är det inte att ha med en tvilling att göra. ;-)Lämpliga yrkesval: Alla yrken inom kommunikation, tex. reporter, kurir, chaufför, lärare, tolk, författare eller telefonist.Fysiska kännetecken: Livfullt, jämnt ovalt ansikte, utan överdrivet framträdande drag. Forskande blick och en generös mun är typiskt.Känsligaste kroppsdelen: Andningsorganen - har lätt att drabbas av astma och även av nervös obalans.

Av Jossan - 9 januari 2007 10:52

Hur gick det här till? Jag tror bestämt att jag precis tackade ja till en blind-date. En jobbkamrat till mig frågade om jag kunde tänka mig att gå på en blind-date med hans kompis. Först var jag lite tveksam, men sen tänkte jag varför inte? Jobbkamraten går nu omkring och ser väldigt nöjd ut och jag vet inte riktigt vad jag har gett mig in på. Nåja, det kan ju bli en rolig kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards