Alla inlägg den 12 januari 2007

Av Jossan - 12 januari 2007 21:04

Grrrrr...vad jag hatar att sitta själv en fredagkväll. Särskilt när jag dessutom vet att jag ska jobba på söndag - vilket betyder ingen utgång i morgon. Fast det är väl lika bra det. Kan ju behöva spara plånboken tills Prag.

Av Jossan - 12 januari 2007 16:18

Kom just att tänka på nu när jag tittar ut genom mitt fönster, att jag i morse upptäckte att det var tänt inne på restaurangen mitt i mot.Jag tänkte, varför är det folk på en restaurang klockan 06 på morgonen? Jag gick faktiskt och dubbelkollade klockorna i lägenheten så att jag inte hade ställt in mobilklockan fel (använder den som väckarklocka). Eftersom jag var sååå trött fick jag för mig att det rimligen måste vara natt fortfarande eftersom restaurangen "var i gång". Nåja, trots allt var det inte så....men jag har fortfarande inte fått klart för mig varför det var folk på restaurangen kl 06 på morgonen.....

Av Jossan - 12 januari 2007 12:47

Fick samtal från en socialtjänst i en mindre kommun i Skåne som undrade ifall jag ville komma på intervju för en tjänst på måndag. Ett graviditetsvik på ett år. Tackade JA, får se vart det kan bära av.Håll tummarna!

Av Jossan - 12 januari 2007 11:26

Shit Laila!Vad har jag nu gett mig in i?Jag har tackat ja till att representera psykiatrin på ett sk. "Familjerådslag" som ska hållas i helgen. *Ugh* Jag känner inte patienten speciellt väl och jag kan egentligen inget om psykatri...diagnoser och liknande. Yyylll...jag är livrädd men samtidigt tycker jag att det ska bli oerhört spännande att få vara med om ett rådslag. Familjerådslag är en "intervention" som kommer från Nya Zeeland. Man samlar hela släkten (eller i alla fall viktiga personer) till patienten och bjuder in exempelvis soc, lss, skola, psykiatri osv. Representanter från de olika områdena får berätta om deras syn på patienten och sen får "rådslaget" ställa frågor till respektive representant. Efter det får "rådslaget" själva sitta ner och diskutera igenom vad de tillsammans kan göra för att stötta patienten. Hmm...funderar lite för mig själv varför jag gått med på det här. Jag gillar ju utmaningar men jag tror samtidigt att jag vill ge min chef en knäpp på näsan "se här, vad jag kan! Synd att ni inte ville ha mig kvar!"

Av Jossan - 12 januari 2007 09:19

att det finns 10 000barnporrsajter på nätet, enligt polisen. Idag är det 3 poliser som jobbar med att spåra detta etc.Hmm...man märker vilka brott som inte prioriteras.

Av Jossan - 12 januari 2007 09:12

Skrev innan ett inlägg ang. prisutdelningen "Rockbjörnen" som nu är överstökat.Trodde att jag hade "satt" de utländska vinnarna, men när jag kollade tillbaka på det inlägget där jag hade tipat så såg jag att jag endast hade gissat rätt på två *haha* ...årets utländska låt "Carzy" med Gnarls Barkley och årets utländska grupp "Red hot chili peppers".Fast jag undrar varför de envisas med att kalla prisutdelningen för "ROCKbjörnen. Hur mycet rock är egentligen Sebastian Karlsson, BWO, Lars Winnerbäck, Justin Timberlake, Lisa Miskovsky eller Pink? Popbjörnen hade varit ett bättre namn

Ovido - Quiz & Flashcards