Alla inlägg den 17 januari 2007

Av Jossan - 17 januari 2007 13:48

Efter att jag började jobba här på "sjukhuset" (vilket det egentligen inte är eftersom det är en pykiatrisk klinik) så har jag börjat bli lite smått inbilningssjuk. Det senaste är att jag nu har kollat upp varför det alltid kliar under armarna på mig när jag äter apelsin, clementin eller äpple. En av behandlings assistenterna sa till mig att jag måste vara allergisk. Jag gick in på internet och kollade upp om man kunde vara allergisk motapelsin osv och det visade sig att det kan man.Tydligen är det besoesyran i apelsinen som jag reagerar på. Vilket är ovanligt. Dessutom läste jag att i Sverige drabbas ca 15 % av barnen av Atopiskt eksem (böjvecks eksem) vilket jag hade som barn. Hälften av de som har atopiskt eksem som barn utvecklar senare allergisk rhinit(hösnuva) och allergisk astma. Vilket jag har.Smörja in med mjukgörande kräm och ljusbehandling rekommenderas. Står speciellt att sol och salta bad hjälper! Jag visste att jag bor i fel land!

Av Jossan - 17 januari 2007 10:44

Eftersom jag just nu inte kan komma på något vettigt att skriva så kopierade jag denna lista från Oktobertjejen.Vilken svordom använder du mest?Ja det är nog fan. Svär ganska så mycket...försöker att inte göra det på jobb. Äger du en iPod?nej Vilken tid är din väckarklocka inställd på?06:00 ....fast jag brukar snozza den till 06:30-07:00Hur många resväskor äger du?Tror inte att jag ägen en enda...lånar av föräldrarnaAnvänder du flip-flopps?Nej, har aldrig fattat det där. Mycket bättre med sandaler man slipper dessutom skav mellan tårna.Var köper du dina matvaror?ICA MaxiSkulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?Jag skulle nog helst vilja vara med på bilden, men det skulle jag aldrig erkänna.Vilken var den senaste filmen du såg?Thank you for smokingDu får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?En väninna. En väninna med barn är oxå ok. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?Beror ju på hur mycket jag vinner. Tror att jag skulle beställa en resa till något varmt land.Har någon någonsin kallat dig lat?Nej, det kan jag inte minnasTar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?Nej, jag kan sova var som helst och hur som helst.Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?Skäms nästan när jag kommer på att det är Brittan....Vilken är världens bästa artist just nu?Total hjärnsläpp. Kan inte välja.När var senast någon stötte på dig?Ingen aning, jag är så förvirrad och snurrig att jag inte märker sådana subtila handlingar. Först när någon pussar på mig fattar jag.Vad åt du till middag senast?KöttbullarKan du vissla?Nej, och det är jobbigt eftersom jag heter Johanna. "Kan du vissla Johanna...."Har du någonsin deltagit i en demonstration?Nä...gud vad trist att jag aldrig gjort det.Vem var den senaste som ringde dig?(kollar mobilen) MammmaVilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?Ugh...gillar inte karuseller, blir så lätt åksjuk. Det får vara något stillsamt då som "Spök eller kärlekstunneln"Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?Jag tror faktiskt inte att folk tycker att jag är så intressant så att de lägger ner tid på sådant.Vilken film kan du alla replikerna till?"Trolltyg i tomteskogen" Äger du några popband t-shirts?Nä, men en hel del slitna Guns´n roses t-shirtsHar du gråtit offentligt?Usch ja...har aldrig gjort det förr men vid uppbrottet med sambon då mina vänner konfronterade mig på ett café satt jag och grät ohämmat. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Har ju både och....men vill hemskt gärna göra en ny tatuering.Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?Det beror på ifall han bestämt resturangen och den är oförskämt dyr. Då utgår jag ifrån att det är han som bjuder. Annars kommer man överens om vart man går. Kan du kasta macka?Ja typ två-tre studsningar baraVad har du med dig in på bion?Popcorn och coca-cola så klart!Vem var din favoritlärare och varför?Hmm...de flesta lärarna på Sundsgårdens Folkhögskola, eftersom de behandlade oss elever med respekt och var intresserade av våra åsikter. De var väldigt engagerade och det märktes att de tyckte mycket om sitt arbete. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?Kan inte komma på något. Var inte speciellt förtjust i skolan. Kanske svenska.Gillar du att flyga?Nej verkligen inteVilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?HumorNär sov du senast på golvet?När jag o 3 vänner var i London för några år sen. Vi hade endast en säng i rummet så vi skiftades om att sova i den och på golvet.Vilken är din favoritdrink?Just nu är det Cosmopolitan. Vodka, Cointreau, lime och cranberry juice.Hur många timmar måste du sova för att kunna fungeraKänns som om jag aldrig får sova tillräckligt.Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?Nja, iblandHur gammal blir du nästa födelsedag?30 - huj hjälp!Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?Jag kan störa mig på om det är fel grammatiskt eller språkligt i en text jag läser.Men det roliga är att jag själv stavar som en kråka! Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?Mitt exHur valde dina föräldrar ditt namn?Läkaren som bestämde att mamma skulle göra ett akut kejsarsnitt, vilket antagligen räddade mitt liv hette Johannes. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?"Kom igen Jossan!"Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?Som jag nämt någon gång innan så är jag en klockren mix av Ally MacBeal och Bridget Jones. Fast ibland kan jag till och med se mig själv i den där lilla pipiga mörkhåriga donnan i "Will och Grace".Skulle du säga att du är trendig?Nej, men jag skulle gärna vilja.Vilka kändisar har du blivit jämför med?Helena Bergström och Meg Ryan (fast det var nog mer till sättet)Vilka böcker har fått dig att gråta?"Tisdagar med Morrie" (Mitch Alblom) och Dave Pelzers självbiografiska böcker (Pojken som kallades Det)Om du var född av motsatt kön, vad hade du velat heta?Sebastian

Av Jossan - 17 januari 2007 10:06

Ojsan....nu verkar det precis som om jag ska på binddate på lördag. Arbetskamraten som försöker att fixa ihop mig med hans kompis satt och föreslog lite olika restauranger där vi kunde träffas. Jag tyckte att ställena var för dyra så jag slog till med ett ställe på Möllan. Arbetskamraten frågar då vad jag ska gör i helgen och jag säger att jag ännu inte har några planer. "Bra" säger Arbetskamraten, "då beställer jag bord till er på XX klockan 19:00 på lördag". Öööööö.Innan jag hinner protestera har han smitit ut från fikarummet. Usch, börjar känna små fjärliar i magen. Jag förväntar mig inte att det ska bli något, men jag hoppas i alla fall att jag kommer att få en trevlig kväll med många skratt.

Ovido - Quiz & Flashcards