Alla inlägg den 11 januari 2007

Av Jossan - 11 januari 2007 15:09

Känner mig lite deppig just nu eftersom jag nyss fått veta att tjänsten jag sökt (och dessutom jobbar på) erbjudits någon annan. Man dög tydligen i ett halvår, men sen vill de inte satsa pengar på utbildning utan tar istället in en med full utbildning och erfarenhet. Jag förstår dem, men jag känner mig ändå lite bitter. Tur att jag ska hem till en väninna ikväll så att jag får kräka av mig lite och kanske gråta en skvätt. I morgon tar jag nya tag!

Av Jossan - 11 januari 2007 09:28

"Pappan", som jag nu mer kommer att kalla "J", fyllde år igår.Han ville egentligen inte fira, men jag tycker inte att man ska sitta ensam på sin födelsedag så jag drog ut honom till en restaurang som jag varit väldigt nyfiken på.Restaurangen heter Carib Kréol och ligger vid Möllevångstorget.Åh, vilket käk!Började kvällen med en Passionfrukts-daquri. Till förätt beställde vi in små friterade räkkakor som man kunde dippa i olika såser. *smask*Jag tog sen en lammcurry gryta med rotfrukter för ynka 79:-, det var så mycket mat att jag tyvärr fick lämna hälften. Fast det berodde nog oxå till viss del på att min mage krånglade...jag är ju så himla slarvig med min medicin. "J" tog svampfyllt ungtuppsbröst med sötpotatispuré som var dyrast på menyn 134:- (ojoj så dyrt - not!).Efter all mat förflyttade vi oss till en soffgrupp där vi sjönk ner och bara satt o jäste. Musiken höjdes och DJ:n Johanna Olofsson (eller var det Johanna Beckman som stod där?)spelade grymt bra musik! Jason Diakté (aka Timbuktu) satt också i ett hörn och diggare. När han väl hade gått vågade sig DJ:n på att sampla hans "Alla vill till himelen" (himelen=himlen på skånska). Något säger mig att detta kommer att bli ett nytt favorithak.

Av Jossan - 11 januari 2007 09:13

Som det ser ut just nu kommer jag inte att få tjänsten.Pratade med chefen precis och hon sa att det fanns två intressanta kandidater som både hade mer utbildning och erfarenhet än mig. Jag förstår att de hellre väljer en sådan person än mig. Men varför känns det då så himla orättvist? Chefen hade bara goda ord att säga om mitt arbete, att jag smält in fint i gruppen och hittat mitt eget arbetssätt. Jag vill inte bli arbetslös igen.Arbetslös och värdelös.

Ovido - Quiz & Flashcards