Alla inlägg under oktober 2007

Av Jossan - 3 oktober 2007 14:30

Jag börjar tro att jag har hamnat i någon löjligt romantisk film eller liknande. Så "uppassad" jag blivit de senaste veckorna har jag inte blivit under alla de år jag haft förhållande.

Jag antar att allt detta tillhör någon form av uppvaktningsfas och antagligen kommer att ta slut när han väl "fått mig på kroken".

Men jag gillar det.

Jag gillar att känna mig omhändertagen.

Kanske är det naivt att svepas med, men när det mest romantiska man varit med om är när någon skalar ens ägg så kanske det inte är så konstigt att man känner sig svältfödd på romantik. Det är kanske inte så konstigt att jag vänjer mig fort vid att bli hämtad efter jobb och att han har med sig take-away för att man ska slippa att stå och laga mat, eller bli utbjuden på restaurang eller åka till stugan och gå långa promenader i skogen, sitta på bryggan med en kopp té eller framför brasan.

Det har alltid varit jag som i mina tidigare förhållanden har fixat mysiga överraskningar, planerat aktiviteter och så vidare. Jag blev tillslut så jävla trött på att göra sådant utan att få något gensvar!

Jag vet fortfarande inte om det kommer att bli något mellan mig och "D", men jag kommer banne mig att njuta av det så länge jag kan för det är jag fan i mig värd.  

Av Jossan - 1 oktober 2007 11:10

"Tjenis. Vad sägs om lite räkfrossa, vitlöksbröd och ett glas vin i kväll? Tryck OK i så fall så ordnar jag det praktiska."


Jag blir såååå bortklemad just nu.......

Av Jossan - 1 oktober 2007 08:07

I gårkväll åt jag nog det var godaste jag någonsin ätit!

Jag och föräldrarna var hembjudna till brosan och hans familj på middag.

Brosan bjöd på "Osso Buco" (kalvlägg) med polentapuré. Köttet smälte i munnen och såsen var himelsk.

Till förrätt fick vi bruscetta med hackade körsbärstomater, vitlök och basilika och efterrätten var hemgjord sorbet på äpple och till det två sorters choklad.

Lillkillen (2 år) har börjat prata lite mer, men det är klart ingen mer än föräldrarna som förstår vad han säger. Dessutom låter det som en blandning mellan kinesiska och finska. Han kan ännu inte säga mitt namn utan fortsätter att kalla mig för "den"....vilket känns mindre smickrande.

Minikillen ( 7 månader) har börjat att hasa sig fram på golvet och efter att han hade pejlat in oss besökare så var det full rulle på honom också.

 Mys mys

Av Jossan - 1 oktober 2007 08:00

Efter att ha legat och dragit mig till 12:00 gick jag upp och käkade en god frukost. Åkte ner till stan för att shopa en present till Flygvärdinnan som fyllt år på fredagen och skulle ha fest på kvällen.

Det blev ett fint set underkläder designade Isabelle Kristensen.

Efter det mötte jag upp med min bror för att gå på tatueringsmässan på Amiralen.

Själva mässan var rena rånet - 150:- i inträde och den var ganska så tråkigt upplagd. Vi båda blev väldigt sugna på att tatuera oss igen och jag fick några idéer om vad jag skulle vilja göra. I så fall kommer det nog att bli hos Tony på Tatooworld i Höör.


Flygvärdinnans fest blev jättetrevlig. Jag tog med mig Nima och en kompis till honom, eftersom Nima nyss flyttat till Malmö och inte känner så många. D kunde tyvärr inte följa med eftersom han skulle ha kvalitetstid med sonen. Hemma hos Flygvärdinnan bjöds det på "Pizzasniglar" och små pajer med fetaost och även vin & annan ost. *smask* Jag åt så det sprutade pizzasniglar ur öronen på mig.

Lite senare på kvällen åkte vi alla hem till en kompis till Flygvärdinnans ex som också hade fest. Jag tror att stämningen där livades upp något av att vi kom dit och snart satt Flygvärdinnan med chipsskålen på huvudet och jag dansade salsa med någon pojke.

När vi väl tänkte dra iväg till Etagé såg vi att klockan redan hade passerat 03, så därför var det inte särskilt lönt att gå ut så det blev en "tidig" hemgång för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards