Direktlänk till inlägg 13 januari 2008

Rapport från Dubai

Av Jossan - 13 januari 2008 19:45

Vår resa till Dubai måste vara den mest oplanerade resan i världhistorien.

Jag, Jeton och Flygvädinnan pratade i början av december ganska så löst om att åka dit. Jag tog i alla fall ut semester samma vecka som de skulle vara lediga.

Hotellet i måndags bokade Jeton och flygvärdinnan hotellet och i onsdags tog Jeton (eftersom han också är flygvärdinna) ut våra flygbiljetter. Samma dag som vi skulle åka, 5 timmar innan flyget skulle lyfta kl 21:00, (alltså igår) komfirmerade Jeton våra stand-by platser på flyget (alltså sa att vi skulle flyga med just det planet).

Klockan 18:15 pratar jag med flygvärdinnan som säger att hon har bestämt sig för att köra, så att vi slipper att ta tåget till Kastrup, och säger att de kommer och hämtar mig vid 18:30.

De kommer inte förän 18:55.

Oj, nu borde vi egentligen redan ha varit på flygplatsen eftersom check-in börjar 2 timmar innan takeoff.

Nåja, vi tänker att det säkert inte är något problem eftersom det säkert ändå är lång kö.

När vi kommer fram till Kastrup, går jag och Jeton till incheckningen medans Flygvärdinnan parkerar bilen. När vi kommer fram till incheckningen så är där givetvis ingen kö.....

Allt ordnar sig dock och eftersom det är platser lediga i buissnes-class så kan vi uppgradera våra biljetter (med 250:-) för att få sitta där istället.

Helt underbart!


Vid säkerhetskontrollen piper det givetvis om mig när jag går igenom metalldetektorn och jag får ställa mig på en liten pall för att bli undersökt. En snygg man drar en detektor över mina kläder och Flygvärdinnan börjar säga att vi är på väg till Dubai och att de hoppas kunna sälja mig till en rik shejk. Säkerhetsvakten säger då att det är bättre att de säljer mig till honom i stället och att han skulle kunna betala flera månadslöner för mig.

Något generad och röd om kinderna fortsätter jag sedan mot taxfreeområdet.

Flygresan gick tämligen smärtfritt och efter ett glas champagne var jag inte särskilt rädd. Flygstolarna gick dessutom att fälla ner så att man kunde ligga raklång (ja, nästan i alla fall). Så, de  6,5 timmarna till Dubai flög förbi (åh, vad vitsigt!).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards