Direktlänk till inlägg 13 januari 2008

Söndag

Av Jossan - 13 januari 2008 20:00

Vi kom till hotellet ca kl 09 lokal tid och eftersom vi var lite trötta efter flygresan bestämde vi oss för att gå och lägga oss för att sova i några timmar. I vår lägenhet fanns det en stor säng och en bäddsoffa, jag erbjöd mig att ta bäddsoffan eftersom jag utan problem kan sova var som helst.

Jag upptäcker dock ganska så snart att det inte finns något påslakan i min säng och jag vägrar att sova med den äckliga filten, som ligger där, utan lakan i mellan och går till den stora sängen för att kolla om det ser likadant ut i den. Nej då, där finns det ett lakan mellan filten och sängen.

Jag frågar lite försynt om jag kan ta ett av lakanen eftersom de ändå har två, varvid Jeton skriker:

-NEJ! (vi har lite sjuk och rå humor....)

Jag ringer ner till receptionen för att be om ett extra lakan.

Två sekunder senare hör jag ett brak innefrån sovrummet och det visar sig att Jeton har haft sönder sängen.

"Jamen, jag satte mig bara i den", säger han då.

Återigen får vi ringa till receptionen och be dem komma upp och laga sängen.

När receptionisten kommer så kollan han bara på sängen och säger att den är okej (märk väl att Flygvärdinnan fortfarande ligger kvar i sängen). Jeton protesterar och säger att den visst är i sönder eftersom sängen sjunker ner i mitten. Receptionisten stönar lite och går sedan med på att laga sängen, så fort som Flygvärdinnan behagar stiga ur den.

Det tar honom ca en kvart att laga den. ("nejdå, den är okej"...my ass!)

När killen gått upptäcker vi att vi endast har fått handdukar till två personer.

Skit också...vi får ringa roomservice änne en gång.


Efter en liten tupplur har klockan hunnit bli 14:00 och vi ger oss ut för att hitta en affär att handla lite frukost mat osv. Vi går bort till "Burjaman Center", ett shoppingcenter som vi åkte förbi påväg till hotellet och som taxichauffören beskrev som "ett litet köpcentrum".

Åter igen - my ass! Köpcentret var enormt! Vi gick omkring därinne i 5 timmar. Där fanns exklusiva butiker som Dior och Gucci, men där fanns också butiker som Zara och Mango.

Eftersom vi tre är galna i Body Shop så var vi givetvis tvugna att se om det fanns en sådan butik i köpcentrat. När vi åker upp för en rulltrappa skriker Jeton plötsligt: "BODY SHOP!!!!" och det visar sig att han fått syn på en sådan butik. Härligt!

Efter shoppingrundan går vi till en mataffär och handlar mat. Vi får en chock när vi väger apelsinerna och får en prislapp på dem eftersom det visar sig att apelsinerna kostar nära 70:- .......vi lägger omgående tillbaka dem, lika så nektarinerna. Flygvärdinnan förhandlar sig dock till att få behålla mangon som gick på 40 spänn.


Eftersom vi alla är trötta efter flygresan bestämmer vi oss för att inte gå ut den kvällen utan stannar hemma i lägenheten och dricker lite vin, som vi haft med oss eftersom det inte går att köpa alkohol i butikerna i Dubai eftersom det är ett muslimskt land. Det är endast hotellrestaurangerna och nattklubbarna som säljer alkohol.

Vi ringer dock roomservice ytterligare två gånger eftersom vi vill veta hur både safe-boxen och tvättmaskinen fungerar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards