Direktlänk till inlägg 15 januari 2008

Tisdag

Av Jossan - 15 januari 2008 18:59

I dag spöregnade det!

Vägarna svämmade över eftersom man inte har några välutbyggda avloppsystem för att ta hand om regnvatten.

Lokalbefolkningen tror knappt sina ögon. Vafan, de bor ju i en öken där det nästan ALDRIG regnar.

Nåja, vi spenderade dagen på Mall of Emerates, som är en av världens största köpcentrum.

This 223,000 square meter centre offers a full range of shopping, leisure, and entertainment.

Mall of the Emirates is home to over 450 retailers and also features a complete range of entertainment options including Ski Dubai, the first indoor ski destination in the Middle East, a two-level Magic Planet, the largest indoor family entertainment centre in the country, a 14-screen Cinestar Cinemas and the Dubai Community Arts and Theatre with a 500 seat-theatre and art gallery. It also has over 70 restaurants and coffee shops with everything from fast food to themed restaurants and exclusive dining alternatives.

This mixed use development will incorporate two hotels, including a 5-star Kempinski, which will offer over 900 rooms combined, a host of licensed restaurants, tennis court, swimming pools and spas.


Marcus som gick omkring hela dagen i ett sorts förälskat lyckorus pga en pojke han träffat kvällen innan tyckte att "vi bara kunde gå omkring lite på måfå", när jag vecklade upp kartan över centret för att få en överblick.

Jag blev galen.

Bara gå runt? Bara gå runt? skrek jag. Jag tryckte upp kartan i huvudet på honom och förklarade att eftersom det var ett av världens största köpcentrum så går man nog inte bara runt, utan man måste ha en plan!


Jag var givetvis på jakt efter ett eller två par skor. Vi går in i en skobutik där givetvis minsta storleken var för stor för mina små fötter. Pullan köpte två par skor, var av ett par som jag hade hittat och föll för. Har jag tur kan jag låna dem och lägga i en sula. Marcus kläckte följande kommentar:

Köp inte de stövlarna, de är för slampiga. Oj, var de dina egna?!


Inne i en underklädesaffär förklarar försäljaren att det är 25 % på alla underkläder utom på dem av märket Chantelle. Varpå Marcus genast skriker:

I want Chantelle!!

Som ni förstår så var det Marcus som var på bettet med kommentarerna denna dag....


På kvällen gick vi till Zinc igen där vi åter träffade en massa trevliga flygisar från Emirates airlines. Jag pratade en del med en mycket trevlig engelskman som var privatpilot till den kungliga familjen (i UAE). Pullan fick span på en 22 åring, som dessutom hade en vän som likande "Conhead" vilket resulterade i att vi trakasserade denna stackars kille för det. En annan kompis till 22 åringen kallade Pullan för transvestit. Detta gjorde att han fick sig en verbal omgång av ett gäng honomsexuella killar som vi träffat tidigare på kvällen. En av dem var helt kär i mina örhängen. Jag försökte att byta bort dem mot hans Louis Vuitton halsduk, men det smög sig.

De ville senare ha med oss på efterfest, men på något sätt hanmade vi i stället hemma hos oss. På vägen hem blev vi ovänner i taxin eftersom Pullan och 22 åringen började prata om analsex, vilket föranledde att den stackars taxichauffören började be - eftersom det är Haram (strängt förbjudet) att prata om sådant. Jag och Marcus sa till dem att sluta vilket gjorde att det givetvis bara blev ännu värre....drama drama drama.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards