Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

SPA-bekymmer i vintermörkret

Av Jossan - 25 januari 2008 20:53

Det blev inget after work idag.....D skulle äntligen få hem sitt utomhus SPA som han väntat på i 6 månader. Jag kände mig ganska så trött ändå så jag orkade inte gå på after work "själv".

D´s badkar hade kommit till någon postcentral i Malmö och när D efterlyste det så hävdar de att de sökt honom igår. Vilket de givetvis inte gjort eftersom D har nummerpresentatör och ingen har ringt.

D säger att han gärna vill ha hem badkaret idag och drar en liten vit lögn om att han kommer att vara borta i 3 veckor. D kan höra hur killen kliar sig i huvudet och undrar hur de ska kunna få till det. D menar på att de kanske inte vill ha ett stort badkar som tar upp en massa plats, stående där i tre veckor.

Nää...håller killen ju med. Men vad ska de göra?

Suck, ja, det är ju inte D´s jobb men han säger att om han varit som killen så hade han fixat fram en lastbil som kunde transportera hem karet till honom.

Ja, det var ju ingen dum idé säger killen och lovar att ringa tillbaka.

När killen ringer tillbaka är han stolt som en tupp och säger att han hittat en lastbil som kan leverera badkaret i kväll.

"Har du en truck?" frågar killen D.

"Va sa?" undrar D.

Killen frågar alltså om D har en truck.

"Ööööh, nej", svarar D...." jag är en privatperson och har givetvis ingen truck ståendes hemma i garaget".

"Nä hä....hur gör vi då?" undrar postkillen.

D får bita sig i tungan för att inte fråga killen om han är totalt skogstokig.

Herregud, det är ju deras jobb att leverera skiten, så varför ser de inte bara till att göra det??


Det slutar i alla fall med att D ser till så att karet körs hem till en bekant till honom och att han sen har ordnat en kranbil som kan lyfta kraret på plats.

 (Just nu håller de på med att försöka att få det på plats.....och jag passar på att uppdatera bloggen och söka jobb!)


Någons chef kommer att få sig ett argt mail imorgon........  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards