Direktlänk till inlägg 30 januari 2007

Torsdagsmorgon

Av Jossan - 30 januari 2007 11:45

Jag känner att jag säkert kommer att tjata sönder er läsare med mitt tjat om Prag denna vecka. Vi hade ju som sagt superkul under vår resa.Redan på flygplatsen satte tokigheterna igång. Vi hade läst i tidningen att det hade varit snökaos i Tjeckien och att flygplatsen hade varit avstängd. Vi var inte riktigt säkra på om vi skulle komma iväg till Prag eller inte när vi satte oss på tåget mot Kastrup denna tordagsmorgon.När vi ska checka in vårt bagage visar det sig att på just vår avgång kommer de att ha ett tema: "Love is in the air".Personalen blinkar med ena ögat åt mig och Richard och säger menande att "Det passar väl fint". Jag får bita mig i tungan för att stå emot impulsen att säga "Vi är inte ett par"....men tänker att det spelar ju mindre roll. Richard tycker att vi ska ta tillfället i akt och spela ett svartsjukt o bittert par som är på en resa som ett sista försök att lappa ihop ett dött förhållande. Innan personalen lämnar oss förklarar hon att de kommer att ha en del jippo före och under flygningen "Det kommer att bli en flygning som ni sent kommer att glömma". Jag vet inte om jag ska ta det som något positivt eller negativt och säger att det kanske inte är det bästa att säga till någon med flygskräck. I "boarding-hallen" tokspelar de "Love is in the air" med John Paul Young. Jippot ombord planet var en dansk stand-up komiker som drog några skämt precis innan landning. Ingen skrattade dock (Jag och R förstod ju inte ens vad han sa). Dessutom var det någon klantskalle som friade på planet, som frågade ut i högtalarna om XX ville gifta sig. Jag busvisslade. Nåja, vi kom fram 3 timmar senare än beräknat, men vad gör det när landningen funkade helt ok!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Ovido - Quiz & Flashcards