Alla inlägg den 8 mars 2007

Av Jossan - 8 mars 2007 21:31

Idag är det torsdag.Sitter framför datorn och lyssnar på The Radio Dept. *sköönt*På lördag kommer min lilla Jenny och hälsar på! *jippie*Vi läste tillsammans på Sopis. Jag hängde jämt hemma hos henne och hennes sambo o drack vin. Så mysigt vi hade det! Sen flyttade jag till Malmö...och Skumby...och Malmö igen...och då flyttade de till Laholm. Nu träffas vi inte så ofta. *saknar*Hennes sambos pappa har precis fått diagnosen lungcancer. Tyvärr är det tydligen för stora risker med att operera bort tumören så det verkar som om hans far nu mer lever på utmätt tid. Sorgligt

Av Jossan - 8 mars 2007 15:24

Kan inget annat än att hålla med

Av Jossan - 8 mars 2007 13:04

Vilket CRAP!Varför finns överhuvudtaget denna dagen? Är det bara för att man ska kunna slå sig för bröstet och säga att "vi minsann firar och tänker på alla världens kvinnor en gång om året!"Vad gör det för nytta? Dessutom fortsätter löneklyftorna att öka mellan män och kvinnor i Sverige. Varför finns det inte en internationell mansdag? Vadå jämställdhet? Bah - lägg ner skiten och gör något vettigt i stället!

Av Jossan - 8 mars 2007 12:45

Pratade med min kära vän Rickard som jag åkte till Prag med. Han är ju uppe och jobbar vid Kebenekajse nu. De hade det riktigt varmt, -5 grader bara. *brrrr*Han var glad för att snart får han en snöscooter dit upp så att han kan ta sig från stället där han jobbar. Typ åka bort till en liten stuga eller besöka grannbyn två mil bort - där han känner de flesta. Låter som high life! Jag förstår inte hur han lyckas stå ut. Jag beundrar honom.Jag hade fått lappsjukan och gått bananas efter en vecka. Hade säkert i ren desperation hånglat upp halva arbetstruppen bara för att ha något att göra och för att känna mig mindre ensam. Jag hade gnällt på att det var för kallt, för blött, för mycket snö, för jobbiga/tråkiga gäster osv osv. Men jag tror inte att Rickard klagar en sekund. Jag tor att han trivs där uppe vid sitt berg, där han kan fly ifrån vekligheten en liten stund. Jag tror att han känner sig hemma där.Tråkigt bara att han befinner sig så långt bort. *saknar honom*

Av Jossan - 8 mars 2007 12:36

Ugh så dålig jag har varit på att blogga den senaste tiden.Jag har varit så upptagen med mitt arbete och dessutom har det nog inte hänt något som varit värt att rapporteras.Igår var jag helt slut efter att ha gått upp klockan 05:00 och tagit bussen till centralen 06:12 för att bege mig till kommunen där jag snart ska börja arbeta. På något sätt känns det som om det trots allt kommer att bli en ganska så bra arbetsplats. Hon som jag ska vikariera för sa att de i alla fall inte är överbelastade med ärenden. Vissa perioder är det mycket att göra och andra lite mindre. Fick träffat två klienter igår och det kändes bra. Mycket social problematik så det kan nog svänga en hel del i dessa ärenden men själva klienterna tror jag inte att jag kommer att hamna på kant med. *skönt*Var tillbaka i Malmö omkring 16:30....käkade lite - gjorde hemmagjord fallafel - gu sååå gott - jag älskar koriander!Somnade i soffan och orkade inte för mitt liv att ta mig till Metro. Lite trist för jag hade verkligen velat se Richard spela....han har ju en hel uppsättning nya låtar som jag ännu inte hört. Nåja, det kommer väl fler tillfällen.Fan, missade "Men in trees" oxå! Fast jag tror att det kommer i repris.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards