Alla inlägg den 19 mars 2007

Av Jossan - 19 mars 2007 16:42

I dag under fikat så satt jag med 3 kvinnliga kolleger och en manlig. När den manliga kollegan ställer sig för att diska sin kaffekopp säger han något i stil med: "Ja, idag möter ju Skellefteå Malmö och det blir ju intressant för att blablablabla...eller hur?"Vi tre kvinnliga kolleger tittar frågande först på varandra och sen på honom. Ingen vid bordet fattar om killen menar ens hockey eller fotboll. Han tittar på oss som om vi var dumma gäss som inte vet någonting.Jag kontrar med att säga följande:"Ja, på torsdag landserar Madonna sin kollektion för H&M."Tjejerna skrattade gott för nu var det hans tur att se oförstående ut.

Av Jossan - 19 mars 2007 09:38

Det blir aldrig som man tänkt sig.Jag och flygvärdinnan skulle ju ha en Möllankväll i fredags. Yeah right!Sitter hemma hos henne o dricker lite vin, när en vän till henne ringer och frågar om vi ska ses på Centiliter o Gram. Givetvis tackar vi inte nej till att umgås med två snygga pojkar så vi fluffar ner i en taxi till Lilla Torg.Och givetvis var ingen av pojkarna där och dök inte heller upp senare under kvällen. Hörde ryktesvägen att det var någon flickvän som tydligen hade dykt upp i stan och satt stopp för planerna. (Vilket man å andra sidan kan vara tacksam för)Nåja, jag trillade bokstavligt talat över en gammal fling på dansgolvet. Träffade honom för herrans massa år sen nere i Österrike där han uppträdde som trubadur. (det är ju det här med pojkar o gitarrer säger jag juh!)Han hade blivit rätt så gammal....frågade mig om jag inte var gift och hade barn vid det här laget. När jag svarade nej verkade han förvånad och klämde fram att han hade en pojke. Konstigt sätt att starta en konversation på. Gick hem relativt tidigt.Lördagseftermiddagen spenderades hos min väninna, juristen, som blivit Palestinafrälst. Att komma hem till henne är som att komma till mellanöstern. Fast i lördags åkte inte vattenpipan fram, väninnan var lite bakis för hon hade haft besök av en vän från Danmark och druckit dansk mellanöl. Till saken hör att väninnan inte har druckit alkohol på ett bra tag då hon tagit avstånd från både alkohol och tobak....vilket säkert hade med en speciell palestinsk pojke att göra. Nu har hon dock blivit dumpad då han tvingades att välja sin familj framför henne så nu både röker hon och dricker mellanöl igen. Lördagskvällen skulle spenderas på en fördelsedagsfest för min personliga stylist Daniel. Tyvärr är både flygvärdinnan och Daniel dramaqueens så efter ett gräl i torsdags eller fredags så bestämde flygvärdinnan att hon inte skulle gå på festen. Eftersom jag känner Daniel genom henne tyckte jag att det kändes knäppt att gå dit utan henne så vi träffades och drack lite vin istället.Vår första anhallt blev Brogatan . Fast där var ganska så tråkigt....inga söta musiker eller roliga människor.Drog iväg till Etagé (måste snart inse att det är lika bra att jag skaffar mig ett vip kort annars kommer jag att bli ruinerad) dansade på högtalare och var allmänt dryg mot allt och alla. Fick till och med föreställa flygvärdinnans flickvän för att bli av med en efterhängsen beundrare. Efterfest till klockan 06....vem kommer på den fantastiska idéen att dricka cognac alt cointreau klockan 04.30 på morgonen? Söndagen spenderades mestadels i sängen. Var tvungen att masa mig upp omkring 16 tiden för att vara nå´t sånär presentablen till klockan 18 då jag skulle träffa exet från Stockholm. Som tur var var han också seg, men pga att han återhämtade sig från en influensa. Det blev många koppar té och intressanta samtal. På det hela taget en helt perfekt helg!

Av Jossan - 19 mars 2007 09:31

.....på Helena Josefsson. Jag fick hennes skiva "Dynamo" förra lördagen av min älskade lilla Jenny *tack stumpan*. Nu är det den enda skivan som snurrar i min cdspelare!Favvolåt är "By your side" och "Big bad wolf"...."Never never" är oxå bra.Helenas My Space

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards