Alla inlägg den 27 mars 2007

Av Jossan - 27 mars 2007 20:10

Har under några dagar gått igenom en massa gamla lådor med minnen och annat som jag sparat.Jag har en vän som jag alltid sett upp till och beundrat för att hon är fantastiskt duktig på att skriva. Mina klotter här på bloggen skäms jag nästan över när jag läser hennes kröniker som hon skrev för några år sen. Hon har en förmåga att sätta ihop ord och beskriva skeenden och känslor som bara få kan. Igår läste jag en krönika hon skrivit som handlade om intimitet och rädslan för att förlora sig själv när man möter sin älskade. Hon skrev:Kärlek är det mest fantastiska fenomen någon skapat. Kärlek är det starkaste vapen som finns, vårt hopp om framtiden. Kärlek är det enda vi aldrig någonsin får tillåta oss att sluta tro på.Ändå skärmmer den mig. Ändå värjer jag mig, vänder blicken neråt när den kommer nära, stoppar den när den kommer för långt.Jag har varit så ensam så länge att jag inte kan tänka mig en tillvaro med ansvar för andra. Jag har mina drömmar, mina visioner och planer och jag vet inte om jag är beredd att göra avkall på det sättet att leva.Jag läste någonstans att någon sagt att detta är mänsklighetens största dilemma. Man vill vara fri, men klarar inte av att vara ensam.Jag kan inget annat än att hålla med henne. Men jag tror samtidigt att man kan fortsätta att utvecklas tillsammans. Så länge man litar på varandra och kan ge varandra rum och frihet.Å andra sidan är hon själv gift idag och jag hoppas innerligt att hon aldrig kommer att göra avkall på sina drömmar eller planer. Och jag hoppas framför allt att hon fortsätter att skriva!

Av Jossan - 27 mars 2007 19:37

Såja!Nu är jag hemma igen efter en liten shoppingtur.Efter jobb gav jag mig ut tillsammans med Flygvärdinnan och shoppade. Jag tror dock att det jag handlade sammanlagt motsvarade hennes skjorta som hon köpte från Filippa K. Jag hade innan shoppingturen sagt att jag INTE skulle köpa ett par skor eftersom jag och min vän "S" ska åka ut till skopunkten på torsdag.Tror ni inte att det första jag trillar över är ett par svarta underbara platåpumps i svart skinn för endast 350:- ???Jag kunde inte motstå dem.Sedan blev det ett svart bälte med en liten rosett på för 150:- och ett par svarta korta shorts för 250:- från Zara.Jag är supernöjd med mina jaktbyten.Efter shoppingen gick vi till den mysiga restaurangen V.E.S.P.A och åt lite lunch. Mötte där upp med Flygvärdinnans trevliga OCH söta vän Erik för att sedan gå till en väns bar för en drink. En helt perfekt eftermiddag.Tror bestämt att jag ska lägga mina karriärplaner på hyllan och hitta någon rik man så att jag jämt kan leva så här.Eller inte......

Av Jossan - 27 mars 2007 10:30

"Whats her name today?" - Elvis CostelloAre her eyes still blue? Should she trust in you? Because it´s a lonely worldShe wants to believe for a while in all the things you sayBut as the radio played in the bedroom wallWhat was that name you called her? Isn´t her smile reminiscent of someone else? Well, is it or isnt it? Oh, why did you decide thatYou´d punish any girl you meetTo try and make that feeling go away? What´s her name today? Is she going to staySo you can ruin her? And soon shell be twisted in chiffon

Av Jossan - 27 mars 2007 09:35

Idag har jag fått lön.jippie! Ska ut på en liten shopping runda med Flygvärdinnan. Måste köpa lite nya underkläder! Har bara tråkiga mens-trosor kvar...ja, ni tjejer vet vad jag menar...och jag som inte ens haft "lingonveckan" under de senaste 4 åren (Hurra för p-stav!). Då förstår ni hur gamla, tråkiga och söndertvättade underkläder jag går runt med. *asgarv*Har spanat in ett par snygga satinbyxor på Zara som jag är sugen på. Den enda nackdelen är att jag hade ett par sådana för ca 10 år sen så jag funderar om det verkligen är "inne" igen. Känns lite konstgt att ta på sig kläder som man bar för flera år sen. Precis som ballongkjolen. Har för mig att det var väldigt hett när jag var ca 9 år gammal. Nåja, det är skoj med kläder och jag gillar att "sticka ut". Får se vad jag kommer hem med...kanske blir det några foton till bloggen...

Av Jossan - 27 mars 2007 09:25

Gårdagen var helt underbar.Fast jag gjorde faktiskt inget vettigt.Efter jobb cyklade jag hem och satte mig på vår gemensamma takterass och njöt av solen. Hrm...skulle haft en kall cider (även alkoholfri hade funkat). Sååå skönt. Sedan lagade jag en gryta, som påminner lite om kalops fast med fläskkött och svamp. Hur gott som helst! Blev så mätt att jag la mig på soffan och tog en fullur. Tror att jag blir trött av all energi som jag får från solen ;)Hmm...ett ganska meningslöst inlägg det här...

SJP

Av Jossan - 27 mars 2007 09:12

Aahhh yyylll!Läste precis på Aftonbladet.se att SJP (Sarah Jessica Parker) aka Carrie Bradshaw i "Sex and the city" ska landsera en egen klädkollektion!"Bitten" som märket ska heta, kommer att innehålla sportiga plagg för kvinnor i alla åldrar och storlekar. Förutom jeans och basplagg kommer kollektionen också innehålla underkläder och accessoarer. Som det ser ut just nu kommer "Bitten" endast säljas i Steve & Barry's butiker i Usa och om märker dyker upp i Sverige är väldigt osäkert. *sniff*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards