Alla inlägg den 25 mars 2007

Av Jossan - 25 mars 2007 11:34

1. Vari ligger logiken att gå in i en affär och klaga över att kläderna är dyra? Handla på UFF istället!2. Tanetr som säger: "Äsch, kvittot behöver jag inte, skulle det vara något så kommer jag in igen och så känner du igen mig".3. När kunder frågar vad det är rea på men som inte lyssnar när man börjar förklara.4. Är alla tanter över 60 år färgblinda? Och varför gillar de kitsch så mycket? 5. Varför tror folk att de ska få rabatt bara för att några trådar sticker ur sömmarna?6. Tanter som ställer sig innanför dörren, greppar hårt om handväskan och synar en från topp till tå och säger: "Var är hon som brukar jobba här?"Då har man nästan lust att säga: "Hon är död". Eller: "Ja, det finns något som kallas semester. Har ni själv varit på det någon gång?"

Av Jossan - 25 mars 2007 11:14

Satt för en stund sen och gick igenom en gammal pärm.Jag är en sådan människa som sparar på en massa urklipp. Står det något om ett resemål dit jag kanske-eventuellt- någon-gång-i-framtiden kommer att åka till så klipper jag ut det. Lika så trevliga restaurangrecentioner. Jag sparar på gamla konsertbiljetter, intressanta krönikor och reportage om människor jag tycker om.Allt detta samlas huller om buller i mina pärmar. Jag hittade små lappar från min tid då jag jobbade som kassabiträde för att dryga ut studentekonomin. Det var ganska så roliga iaktagelserJag blir galen på folk som gör följande:1. Lägger pengarna på rullbandet2. Sätter ungar på rullbandet3. Säger: "Här i har jag ägg." När det står stort och tydligt "ÄGG" på påsen.4. Stoppar upp hela kön eftersom han/hon glömt plånboken i bilen.5. Berättar i förväg för mig vad varje vara kostar6. Folk som ställer varorna två meter ifrån mig och tycker att det räcker att jag endast ser varan, eftersom jag kan alla priser utantill (behöver ju inte sträckkoden iheller).7. Folk som drar undan handen när de får tillbaka växeln eftersom de tycks tro att kvittot bränns.8. Låter vagnen stå kvar framför kassan när de inte längre behöver den.

Av Jossan - 25 mars 2007 11:10

Ett ägghelvete1 dl gammal kakaoSå lite smör som möjligt1 näve sockerIngen jävla mandel2 dl bakpulver1 pak fula russin1 1/2 allerginötterFyllning:i dl tradig vaniljsocker En melon eller nå´tHäll allt i en bunkjävel och kör med elvispen i 15 minuter. Grädda direkt i skålen - skit i att smöra och bröa eftersom kakhelvetet fastnar ändå.Dunka ut skiten på bordet om du kan.Garnera med krossad melon (nä skit i det förresten)Lycka till!

Av Jossan - 25 mars 2007 09:07

I gårkväll när jag satt på St Gertruds (hur kan man INTE gå in på en bar som har en klubb som heter "Delux" ??) efter sista föreställningen för att ta en kall Gambinus så la jag märke till alla unga tjejer som trippade omkring i lokalen. Jag kände en bitterljuv avundsjuka. De var säkert tio år yngre än mig och det låg ett skimmer av ...ja inte vet jag....över dem. Jag minns själv när man var i den åldern. Världen var en stor lekplats och det var bara att roffa åt sig av allt man kom över. Idag känns det inte lika legitimt. Även om jag kan ha exakt samma kläder som de och samma högklackade skor så känner jag någonstanns att det inuti mig tänds en störig liten skylt som det står "Desperat" på.Å andra sidan, sååå gammal är jag ju inte än. Fast jag fyller snart 30....ok, det är inte 50 eller 60.Men får man lov att vara 22 åring som 30? Jag tror nämligen inte att jag har förändrats särskilt mycket sedan dess. Jag hoppas att jag blivit klokare, men jag är fortfarande samma spralliga Jossan som gillar att dansa på bardisken till klockan 05 på morgonen. Jag gillar att klä mig snyggt & trendigt (enligt mig själv då) och höga klackar kommer jag alltid att gå i. Jag är bara rädd för att jag en dag kommer att vakna upp när jag är 50 och fortfarande försöker att se ut som 22.

Av Jossan - 25 mars 2007 08:35

Jag hade en mycket trevlig gårdag!Min mamma kom tin till den stora staden för att gå lite i affärer tillsammans med mig. Mysigt. Jag fick en bok av mamma, "En shopoholics bekännelser" av Sophie Kinsella.Vid 15 tiden ringde exsambon och frågade lite om "Teaterns dag" som han visste att jag skulle gå på sammam dag. Han sa även att några föreställningar var inställda och att jag borde kolla upp på internet så att de som jag hade planerat att se inte var inställda. 15:30 Satt jag således på en stol på Teater 23 och såg Ibsens "Vildanden". Skådespelarna var jätteduktiga, men jag tycker väl att själva "pjäsen" inte gav mig något speciellt. Den kändes ganska platt - ingen Shakespeare direkt.När pjäsen var slut så hade jag två timmar att slå ihjäl tills nästa föreställning. Så jag ringde faktiskt upp exsambon för att fråga om han var ute på stan och undrade om han ville göra mig sällskap över en bit mat. Sagt och gjort han kom till restaurangen och vi käkade. Trevligt. Fast jag blev lite besviken då jag märkte att han var onykter. När jag tog upp det med honom sa han att han varit så nervös inför att träffa mig, så det var därför. Ja alla har vi våra bortförklaringar, men det bevisade bara för mig än en gång att jag gjort rätt val. Nästa föreställning jag såg var "Takeaway to Eden". I begynnelsen var Adam och Eva. Och sen har vi förstås Romeo och Julia, Jean-Paul och Simone, Ebba och Horace, Jonas och Mark, Brad och Angelina... Idealbilder eller avskräckande exempel? Få fenomen är så sönderanalyserade, ifrågasatta och samtidigt så eftertraktade och hyllade som tvåsamheten. -Vår kärlek till nästan - är den något annat än ett begär efter ny egendom? undrade Nietzsche. Vi planerar inte att ge honom ett entydigt svar. Takeaway till Eden är en föreställning om föreställningen om två.En jättebra föreställning! De satte verkligen fingret på vår strävan att vara individualister men samtidigt slåss mot vårat inre som skriker efter närhet och kärlek. Jag blev så tagen av föreställningen att jag vid ett tillfälle började lipa. Fan! En sak i tv-soffan men man kan inte sitta och snörvla på teatern! Jag kan varmt rekommendera er att se den.

Av Jossan - 25 mars 2007 08:32

Alltså jag vaknar och kollar klockan....07:30.Jag är superpigg och kan inte somna om. Tycker dock att det känns väldigt konstigt att gå upp 07:30 en söndagsmorgon.Nu när jag slår på datorn så står det att klockan är 08:33.Jag har helt missat det här med sommartid. (som varje år)Så nu känns det inte lika konstigt längre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards