Alla inlägg den 23 mars 2007

Av Jossan - 23 mars 2007 12:04

Tio första:Första bästa kompis: Min älskade vän Sara....som forfarande är min "bästa kompis".Första bil: Äger fortfarande ingen bil. Första kärlek: En klasskamrat i 3:e klass, vi hade "chans" på varandra.Första husdjur: Två kaninerFörsta semester: Ingen aning. Första jobb: Som kallskänka på en Bistro i SkanörFörsta köpta skiva: Givetvis "Tommy tycker om mig" med CarolaFörsta riktiga kärlek: ??? Vad är det? Jag har lurat mig många gånger....Första piercing: I naveln som 18 åring (sitter fortfarande kvar) Första konsert: Ingen aning. Nio senaste:Senaste alkoholdrycken: Rött vinSenaste bilfärd: Körde bil när jag varit o hälsat på föräldrarna i måndags.Senaste filmen du såg: "Djävulen bär Prada"Senaste ringda telefonsamtal: Till Socialtjänsten i Svedala.Senaste bubbelbadet: Hemma hos mina föräldrarSenaste spelade CD: Elvis Costello & Burt BacarachSenaste kyss: I don´t kiss and tell Senaste gången du grät: I morse till Gray´s anatomy"Senaste måltiden: Räknas fika? Åtta har du nånsin:Dejtat en av dina bästa kompisar? NejBlivit arresterad? NejBlivit kär vid första ögonkastet? JaVarit på tv? JaFått ditt hjärta krossat? JaSagt att du älskar någon utan att mena det? Ja(eftersom det förväntades av mig) Haft ett one night stand? JaBusringt till nån? JaSju saker du har på dig:1. Smycken2. Underkläder3. Linne4. Tunika5. Jeans6. Stövlar 7. MascaraSex saker du gjort idag:1. Cyklat till jobbet2. Fikat3. Blivit upprörd4. Pratat med tre olika personer i telefon5. Sutit mycket vid datorn6. skrattatFem favoritsaker (Ingen speciell ordning):1. Min lägenhet2. Bilen jag får låna av mina föräldrar3. Många favoritklädesplagg4. Min skivsamling5. Min gamla utslitna nalle som nu mer får nöja sig med att ligga i garderoben i stället för i sängen.Fyra personer du kan berätta allt för:Ni vet vilka ni ärTre val:Svart eller vit? SvartSommar eller vinter? SommarChoklad eller chips? ChipsTvå saker att göra innan du dör.1. Uppleva äkta kärlek (och gärna gifta mig) 2. Resa utanför EuropaEn sak du ångrar:1. Je ne regret rien!

Av Jossan - 23 mars 2007 11:51

.....har sett MQ´s nya reklam där The Ark spelar sin vinnarlåt "The Worrying Kind"?Jag tycker lite att grabbarna har sålt sin själ. Fast det är klart de måste ju oxå ha pengar till brödfödan. Hoppas de får snuskigt mycket betalt.

Av Jossan - 23 mars 2007 10:19

Hur är det egentligen? Kan människor ändra sig? Eller är vi för alltid dömda att tvingas förvalta vårt "sociala arv"? Vi vet ju att en gång en alkoholist - alltid alkoholist. Men även en alkoholist kan ju leva ett gott liv som en snäll människa, så länge han accepterar sin "sjukdom" får hjälp att bryta ett destruktivt mönster, terapi och inte dricker alkohol. Men en man som är elak mot sina flickvänner? Som fysiskt eller psykiskt misshandlar dem? Vågar vi lita på att han har ändrat sig efter att han accepterat sitt destruktiva mönster och gått i terapi i X antal år? Eller ska man be denna människa att hålla sig borta ifrån förhållande så att han inte "tar sig ett återfall" likt alkoholisten som blir frestad av alkohol? Jag vet inte.Men jag är inte så säker på att jag tänker att ställa upp som försökskanin.

Av Jossan - 23 mars 2007 07:55

Halloj!Jag vill ha biljett till lördagen på Hultfredsfestivalen då Pet Shop Boys spelar!

Av Jossan - 23 mars 2007 07:47

.....hur mycket jag älskar min arbetsplats så läs detta:I går när vi hade suttit och pratat om vad vi ska göra nästa fredag när jag slutar sa vår psykolog (som för övrigt är en kvinna +40) till vår chef:"Vi super ner Jossan, tar hennes id-kort och så ringer vi sociala jouren och när de kommer och hämtar henne så säger vi att vi inte vet hur gammal hon är, men att hon ser ut som 16 och så får de placera henne i ett jourhem." Jag vill inte sluta här!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards