Alla inlägg den 2 oktober 2006

Av Jossan - 2 oktober 2006 12:24

*aaarrggguuhh* Hade tänkt att betala in den felutbetalda lönen genom mitt privatgiro. En sån där lapp som man fyller i och sedan lägger på lådan. Den stroa frågan är bara vart man vänder sig för att få ett "blankt" inbetalningskort där jag själv kan skriva i mottagarens bankgiro etc. Jag tänkte att det mest självklara borde vara att gå in på banken och hämta en lapp där, men nähä, de har inga sådana lappar där inte. Jaha, posten då? Ja, just det posten finns ju inte längre. Kanske ska prova med Svensk kassaservice? För jag VÄGRAR gå in och betala det över disk eftersom jag då måste betala 40:- i avgift. En ren principsak, jag tänker inte betala för att någon annan har klantat till det. Och vad är egentligen uppe med Lidl? Varför i hela friden har de ett 15 meter långt "kassaband" där man lägger upp varorna för att färdas mot kassörskan. För att sedan ha en liiiiiten plätt på ca 40 cm i diametern där varorna sedan ska samlas upp i väntan på att man ska packa ner dem. För det första får varorna (särskilt inte om man handlat mycket!) inte plats på den lilla pläten och får de väl plats så hinner man inte börja att packa ner varorna förän nästa kunds varor börjar komma. Jag bara undrar hur de har tänkt de som har konstruerat de där kassorna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards