Alla inlägg den 3 oktober 2006

Av Jossan - 3 oktober 2006 11:22

Nu tänkte jag ta lite lunch, eftersom jag slutar så tidigt idag o ska ha nästa samtal vid 12:30. Dagens lunch blir knäckebröd med creme cheese och avokado samt jordgubbsfil med müsli. Gott va? Denna vecka har jag o sambon låtit gå i husmanskosts tecken. Igår åt vi kalops och idag blir det ungsstekt falukorv med potatismos. Tyvärr är vi inte riktigt överrens om potatismosen, jag vill göra den med creme fraishe medans sambon vill ha den traditionell med mjölk. Har ni ännu inte testat att byta ut mjölken mot creme fraishe så gör det! ....fett? Javisst, men Supergott!Antar att det blir köttbullar i morgon...*hi*

Av Jossan - 3 oktober 2006 11:06

Dagens fråga:Hur kan man få håll när man sitter ner?

Av Jossan - 3 oktober 2006 09:20

Nu när hösten börjar närma sig med stormsteg så får man verkligen se upp på väg till jobb. Jag cyklar genom kungsparken varje morgon och i morse fick jag säkert fem ekollon samt tre kastanjer i huvudet. På väg till jobb så kom jag att tänka på att en av mina vänner är på bröllopsresa i Barcelona och jag kände genast hur avundsjukan bubblade i mig. Nä, jag är alltså inte avundsjuk på att hon är på bröllopsresa, utan att hon är utomlands över huvud taget! Grr...mysiga uteserveringar, gott vin och tapas - kan man begära mer?

Av Jossan - 3 oktober 2006 08:00

Jag tror faktiskt att jag vaknade på rätt sida i morse för idag har jag en så härlig känsla. Jag känner mig glad och tacksam för att jag bor på ett underbart ställe, att jag har ett arbete som jag trivs med och som utmanar mig dagligen och att jag varje morgon får vakna upp brevid en person som jag tycker väldigt mycket om. Just nu spelar det ingen roll att lägenheten är i kaos, att ekonomin är osäker,att jag inte vet om jag har något arbete efter den 10 januari och att det säkert dröjer ett år innan vi kommer att kunna åka utomlands......God morgon!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards