Alla inlägg den 24 oktober 2006

Av Jossan - 24 oktober 2006 19:34

Var på simhallen innan...pallade bara simma 600 meter sen kändes armarna som spagetti.Skulle ju slappna av i bubbelpoolen hade jag tänkt.....klarade 5 minuter och kände mig än mer stressad än när jag hade satt mig där. Alla dessa bubblor och strålar som sprutar på en från alla håll och kanter - inte alls avslappnande! I bastun höll jag oxå bara ut i 5 minuter, dels för hettan och dels för ett tjejgäng på 20+ som satt och tjatrade om vad de skulle göra till helgen...öööö...arbetsveckan har precis börjat!*suck*

Av Jossan - 24 oktober 2006 13:28

Glömde ju att skriva angående den där föreläsningen som jag var på. Föreläsaren drog ett exempel där en kanadensisk forskare hade kategoriserat figurerna i Nalle Puh. Tydligen har de inget bättre för sig i Kanada, men det var ganska så roligt.Nalle Puh hade klart ADHD, inslag av OCD (tvångssyndrom) och en ev Borderline störning (liten hjärna) och fetma.Tiger hade kraftig Damp-problematikKanin var narcissistiskNasse led av ångest och hemlöshetIor led av depression efter sin amputerade svansUggla led av dyslexi Christoffer Robin var svårdiagnostiserad när det gällde hans sexuella läggning och hade troligen svår föräldrasvikt. Är det säkert att vi ska läsa om dessa knäppgökar för våra barn? Nä, skämt å sido, jag älskar Nalle Puh och fastän han har en liten hjärna så har han ett stort hjärta som mer än kompenserar det!

Av Jossan - 24 oktober 2006 12:44

Tänkte skämma bort mig själv lite innan jag ska iväg och joura på Bris. Ska gå till simhallen o simma några längder och sen mysa i bubbelpoolen och i bastun...det ni!

Av Jossan - 24 oktober 2006 12:39

Har precis varit på en intressant föreläsning om ADHD. Det bästa var att föreläsaren började föreläsningen med att säga att det finns ju de personer som inte "kvalificerar" sig för att få en diagnos, men som kanske har ännu mer problem i vardagen än personen som får diagnosen ADHD. Tyvärr kan inte den personen förvänta sig att få samma stöd och hjälp som en person som fått diagnosen. Vilket jag har skrivit om innan och som jag tycker är för jävligt. Gillar inte att stoppa in folk i boxar...alla människor är olika...och därför har vi olika behov och förutsättningar...oavsett diagnos!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards