Alla inlägg den 21 oktober 2006

Av Jossan - 21 oktober 2006 21:00

Mina föräldrar gav min sambo en lite annorlunda 40 årsdags present i dag. De kom och hämtade oss vid 11-tiden och sen körde vi iväg till Louisiana som ligger utanför Humlebeck i Danmark. Här hade de en utställning med en massa fotografier ur filmer.Himla trevligt! Efter det körde vi till Metro för att handla lite öl o vin till festen nästa lördag. Och givetvis fläksvålar! (hade velat skriva det som det stavas på danska men de där roliga ä:na finns ju inte på tangent bordet.)När vi kom tillbaka till Malmö så hade mina föräldrar bokat bord till oss på "Amore per il cibo" (vår nya favorestaurang!) en italiensk restaurang som drivs av 4 svenskar som är galna i Italien. Till förrätt åt vi bruchetta med smaskiga tillbehör som grillade grönsaker, Parmaskinka och gorgonzola (det är väl ändå franskt?) plus drack ett gott vin från Sicilien. Till huvudrätt beställde jag en fiskrätt med musslor och marulk.Tyvärr visade det sig vara ett bottennapp. För det första serverades rätten i en gigantisk skål....jag kan tala om att på min brors restaurang använde vi samma skål som salladsskål. Sen bestod rätten bara av musslor (trevligt presenterade i sitt skal) fisk och klar buljong. Rätten var mer som en soppa, vilket inte hade stått på menyn, men där var säkert 2 liter soppa. Inga grönsaker. Trist.De andra beställde kalv med citron och skogsvamp - vilket givetvis var supergott. *grr*Mätta och trötta tänkte jag o sambon bara slänga oss i soffan efter att föräldrarna lämnat av oss hemma. Men så fick jag ett sms från Hille där hon skrev att hennes man skulle spela på bakfickan samma kväll. Givetvis beger vi oss dit, vilket blir en perfekt avslutning på en perfekt dag. Restaurangen hittar ni här: http://www.amoreperilcibo.se/ Louisiana hittar ni här: http://www.louisiana.dk

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards