Alla inlägg den 7 oktober 2006

Av Jossan - 7 oktober 2006 17:57

Nu ska jag och sambon snart sätta tänderna i kräftorna som jag har haft på tining de senaste tre dagarna. Ni kan tro att jag har längtat! Tror att jag ska leta fram några gamla häften med snapsvisor! *hehe*

Av Jossan - 7 oktober 2006 17:50

Helt plötsligt kom det en tanke till mig när jag stod och diskade (för hand trots att vi har en diskmaskin, men jag tycker att det går fortare så...).Jag tänkte att alla världens kvinnor egnetligen är judinnor hela bunten. Jag menar, vårt ständiga dåliga samvete! (Inte konstigt att judendomen förs vidare genom kvinnan.)Om det är så att jag har 10 minuter över så ser jag genast till att fylla dessa med något vettigt, till exempel ser jag genast disken från gårdagens middag, eller dammet på golvet eller smutsen i handfatet på toaletten. Eftersom det inte tar mer än 10 minuter att uföra samtliga sysslor ser jag givetvis till att göra dessa....annars skulle det gnaga i mig. Mannen i fråga dessa 10 minuter som en chans att tillexempel läsa tidningen, se på tv eller kolla något på internet. Hrm.....man kanske skulle ta nästa 10 minuter i akt och lära av varandra?

Av Jossan - 7 oktober 2006 17:43

Har idag spenderat förmiddagen på IKEA med mina föräldrar. IKEA är nog alla kvinnors dröm och de flesta mäns mardröm, det är den enda slutsatsen jag kan dra av alla de människor jag såg idag på IKEA. Jag vet att min sambo inte är speciellt förtjust i att åka till IKEA - vi har till exempel inte gjort det tillsammans än. Å andra sidan säger han sig inte vara speciellt intresserad av heminredning överhuvudtaget. Jag får fixa, vilket jag tycker är jättebra eftersom jag då inte behöver ta hänsyn till någon annans åsikt. Vill jag ha rosa väggar i vardagsrummet får jag det - punkt slut.Min bror gillar inte att gå på IKEA o min far gör det definitivt inte i heller. Han sprang genom affären idag, så mamma han knappt handla hälften av vad hon skulle.Jag hittade värsta snygga o billiga vinglasen. Svagt "rökfärgade" med matchande selterglas. 6 st för ynka 49:- resp 39:- . Man behöver inte ens vara rädd om dem, det är ju bara att köpa nya för det priset! LOVE IKEA!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards