Alla inlägg den 25 oktober 2006

Av Jossan - 25 oktober 2006 14:14

....på örtrisotto tillsammans med kyckling eller lax...smask

Av Jossan - 25 oktober 2006 13:54

Läser amelia och bloggar på arbetstid...*hrm*Effektivt? Nej. Meningsfullt? Nej.Roligt? Njae.Men det finns inte mycket annat jag kan göra. Har varit ute på avdelningen och pratat lite med personalen, men kan inte göra mer eftersom vår enda patient är psykotisk för tillfället. Han växlar mellan att vara totalt borta och kan då bara kommunicera genom handtryckningar eller genom att skriva eller att vara helt "normal" och kunna föra ett adekvat samtal osv. Väldigt märkligt.

Av Jossan - 25 oktober 2006 13:31

Igår när jag hade några minuter över gick jag runt och strosade på mysiga Davidshallstorg. Torget har under det senaste året verkligen blommat upp! Bort med de tråkiga lamp och tygaffärerna som legat där i årtionden och in med nya fräscha butiker och restauranger. Det nyaste tillskottet på torget är Mrs Browns Deli. Restaurangen Mrs Brown ligger ppå ena hörnet av torget och snett mitt över ligger Delikatessbutiken med samma namn.Den går givetvis inte att jämnföra med min brors delikatessdisk som han hade i sin restaurang i Höllviken, men det ser ändå trevligt och inbjudande ut. Känner på mig att jag kommer att gå dit inom en snar framtid och köpa med mig lite gott hem till kvällen. Mrs Browns Deli

Av Jossan - 25 oktober 2006 13:24

Jippie "Weekday" ska öppna i Malmö! Kommer att ligga vid Södertull. *goodie*http://www.alltommalmo.se/malmoArtikel.aspx?bid=915752

Av Jossan - 25 oktober 2006 12:39

Med tanke på Madonnas adoptivaffärer tänkte jag lägga ut det här inlägget som hon skrivit på sin blogg. An Open Letter "My husband and I began the adoption process many months prior to our trip to Malawi. I did not wish to disclose my intentions to the world prior to the adoption happening as this is a private family matter. After learning that there were over one million orphans in Malawi, it was my wish to open up our home and help one child escape an extreme life of hardship, poverty and in many cases death, as well as expand our family.Nevertheless, we have gone about the adoption procedure according to the law like anyone else who adopts a child. Reports to the contrary are totally inaccurate. The procedure includes an 18-month evaluation period after which time we hope to make this adoption permanent. This was not a decision or commitment that my family or I take lightly.I am overwhelmed and inspired by my trip to Malawi and hope that it helps bring attention to how much more the world needs to do to help the children of Africa.My heartfelt thanks for all the good wishes I have received and I hope the press will allow my family some room for us to experience the joy we feel to have David home."Madonna Ritchieposted by M @ 10/17/2006

Av Jossan - 25 oktober 2006 10:53

Har jättetråkigt just nu!Kommer inte att göra något speciellt idag på jobb i heller. I morgon går hela dagen åt teamkonferens och handledning...sen är det fredag...jihoo.Lyckade inte somna föräns vid 02 igår för att sambon o kompis satt och klyddade med datorn. De försöker att få ihop den där dvd:n. Ikväll flyr jag till föräldrarna så får sambon och kompisen sitta där hemma och klydda utan att behöva tänka på mig. Ska även se till att låna mammas bil så att vi får storhandlat inför helgen. Det är så tomt i kylskåpet nu så att det skriker när man öppnar det. Nä, nu får jag ta och slänga mig i papperskorgen eller rycka upp mig och gå ut på avdelningen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards