Alla inlägg den 23 oktober 2006

Av Jossan - 23 oktober 2006 16:08

Nu ser det dessutom ut som om jag inte kommer att komma iväg till konserten i heller *sniff*. Kompisen ställde in och jag är inte typen som går på konsert ensam.Hrm...så ska sambons kompis komma över och vara med när sambon klipper ihop material till kompisens live-dvd på deras konserter de haft under hösten. Nu önskar jag att jag hade haft en lägenhet utan öppen planlösning. Med dörrar...och ljudisolerade väggar. Får se om någon vän kan förbarma sig över mig så att jag kan få vara där hemma tills oljudet tagit slut....("Istället för musik" Bob Hund)

Av Jossan - 23 oktober 2006 16:00

...hade jag tydligen idag under anställningsintervjun. Har ärligt talat ingen aning om vad jag sysslade med. På varje fråga var det som om det var någon annan som svarade åt mig - med idiotiska svar! "Varför vill du arbeta med ungdomar?" Som svar började jag att flumma i väg med något "att de är mitt i livet, med ett ben i barndomen och ett i vuxenvärlden och att det kan vara tufft...bla blabla...någon som vägleder dem...bla bla flum flum". "Nä, jag har inte arbetat förr med invandrarungdomar...har inte så mycket erfarenhet av det....dessutom är jag uppvuxen i Höllviken...."HERREGUD! Nåja, det går väl fler tåg.

Av Jossan - 23 oktober 2006 12:14

Idag har jag verkligen inte gjort någonting på jobb - men det är inte mitt fel att här inte finns några arbetsuppgifter till mig. Jag kan liksom inte hitta på egna. Jag hatar att vara oproduktiv. Det är nästan så att jag hoppas att jag får jobbet på skolan....fast samtidigt är det lite scary, tänk mig som skolkurator...jag kommer att vara alldeles ensam. Jag menar, vad gör jag om det kommer någon unge och berättar att hon blir mobbad? Jag kommer att bli sparkad efter en månad eftersom jag då kommer att leta igenom hela skolan tills jag hittar mobbarna o ta mig ett allvarligt snack med dem o deras föräldrar - men det är säkert inte så man jobbar...utan då ska man istället vagga det o lösa det inom skolans ramar, vilket slutar med att den mobbade får byta skola. Fast å andra sidan gillar jag att röra om i grytan på ställen där tiden stått still alldeles för länge. Men det är ju knappast så man skapar sig arbetskamrater.....

Av Jossan - 23 oktober 2006 11:33

Ikväll är det Ron Sexsmith som gäller på KB. Har inte sett honom live förr, så det ska bli skoj. Jag tror dock inte att det kommer att bli en röjlig konsert men kanske en lugn och skön kväll med en öl eller två.("There´s a rhythm" Ron Sexsmith 1995)

Av Jossan - 23 oktober 2006 10:47

Ugh!Kom precis på att jag ska på anställningsintervju idag. *genast började det klia över allt på mig**nervös*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards