Alla inlägg den 13 oktober 2006

Av Jossan - 13 oktober 2006 12:53

Om ni ännu inte har kollat länken, där ni kan se vilka ord som folk har sökt på som sen i sin tur gort att de har hamnat på er blogg, så gör det. Ni får garanterat en glad stund. Här kommer mina roligaste sökord:"göra på sig""blottare""tio budorden""onödig information""vilken match är idag""att bli socionom""allt om politik""adhd skaffa barn hasch""aska sprida havet""gnäll""god mat billig öl malmö""Honore de Balzac betydelse idag""mallig""rött vin kalorier""småäta""verkligheten bakom marijuana""malmös billigaste öl"Hrm...vem söker egentligen på "göra på sig" eller "adhd skaffa barn hasch"? Man blir ju mörkrädd. Tydligen är det perversa och missbrukande personer som läser min blogg? *haha*

Av Jossan - 13 oktober 2006 12:11

Eftersom jag gillar följetonger kommer här med rapport ifrån comhem "affären":Tydligen kan man koppla om det "första jacket" (alltså där telefonledningen kommer in från gatan), så spelar det ingen roll om de andra är paralellkopplade. Men i så fall måste modemet sitta i det jacket - vilket innebär att vi måste ha datorn i hallen....vilket inte känns som ett ok alternativ. Annars får vi dra om alla ledningarna eller nöja oss med en telefon..... Hipp hurra för comhem. Var det någon som sa ngt om fredagen den 13:e?

Av Jossan - 13 oktober 2006 11:47

Tydligen har vi fram tom den 10:e ringt med telias "ledningar" för första våningen och med comhem på 2:a våningen. Orsaken till detta är att våra telefonledningar är parallelkopplade och inte seriekopplade. Vi kommer i fortsättningen inte att kunna ringa med telefonerna på 1:a våningen om vi inte ser till att någon seriekopplar våra ledningar. Ska höra med pappa om det är ngt som han kan göra. Anledningen till att det är parallelkopplat och inte seriekopplat är att det är TELIA och inte comhem som drar de ledningarna....fastän hela jävla huset är ett comhemhus. ROLIGT!!! Kunde de väl informerat om innan man beställde telefonin. "ja, om du har parallelkopplade telefonledningar så kan du bara använda en telefon i huset/lägenheten"

Av Jossan - 13 oktober 2006 11:30

Sambon har äntligen bestämt sig för hur han vill fira sin 40 års dag. Vi kommer att ställa till med "öppet hus" ca två veckor efter födelsedagen och bjuda på mat o dryck. Verkar som om hans pappa ska komma ner och fixa maten, vilket tacksamt tas emot då han är kock. Eftersom sambon nu har sagt till hela tjocka släkten (vilket ska bli jättekul att få träffa) så innebär det att det ung kommer att komma ca 35 pers. Vi har fått göra så att vi delar upp sällskapet i två omgångar så att några får komma lite tidgare än de andra för att vi ska kunna få plats hemma hos oss......nedervåningen är väl bara ca 30 kvm.

Av Jossan - 13 oktober 2006 11:28

....funderar på hur jag ska lägga fram mitt problem dels så att de kommer att förstå mig och dels för att jag inte ska framstå som en komplett idiot. Varför känner man sig alltid så j-la korkad när man ringer till sådana här kundsupportrar?

Av Jossan - 13 oktober 2006 11:23

Sitter nu och väntar i telefonkö till comhems kundsupport. I går började en av telefonerna att fungera efter att jag hade kopplat ur alla telefoner plus bredband och sedan satt i dem igen. Telefonen som sitter "inpluggad" i bredbandet fungerar men inte de övriga. När man lyfter på luren till dem hör man bara brus men man hör samtidigt allt som händer i rummet i telefonen! Hur f-n går det till? Det låter precis som när det ligger en telefonlur av i ett annat rum, men detta är inte möjligt eftersom vi har kollat så att telefonerna ligger på.Är vi avlyssnade månne?

Av Jossan - 13 oktober 2006 11:02

Jaha, så då ska det äntligen bli dax att använda våra biobiljetter som ligger hemma o tigger om att få användas. Sambon och jag har bestämt oss för att gå på bio i morgon eftermiddag. När vi gåt på bio brukar vi alltid gå så tidigt som möjligt tex vid 15-16 tiden, för vi tycker att det är mysigt att kunna göra något efteråt. Tyvärr blir det väl så att sambon måste hem och jobba lite, men då får jag ju se till att roa mig på egen hand. Hrm...kanske köper med oss någon god mat hem efter bion? Hrm...thaikäk eller kanske indiskt. Jag undrar, är det någonsinn någon som blir sugen på sushi? Jag gillar sushi, men jag blir aldrig någonsin sugen på det. Tyvärr är inte sambon speciellt förtjust i det i heller så det blir aldrig att vi köper det. Hrm...det där med cockerspaniel var kanske rätt ändå...jag tänker ju ofta på mat....

Av Jossan - 13 oktober 2006 09:47

Eftersom många av er skriver om era husdjur så får jag väl oxå nämna mina i en blogg.Sen sambon flyttade in i februari har jag ju som bekant blivit med katter. 2 stycken för att vara exakt. Jag har alltid tyckt mer om katter än om hundar på grund av deras självständighet och för att de inte går att dressera. Jag menar, vilken självrespekt har ett djur som gör allt för en bit godis?....Nä, skämt å sido jag tycker faktiskt väldigt mycket om hundar oxå och jag skulle gärna vilja ha en om det inte var så att den hade gjort att jag kände mig uppbunden. Jag vill inte gå upp tidigt en regning morgon för att gå ut med hunden, lika så vill jag slippa de 4 (minst)andra promenaderna. Jag vill kunna vara ifrån hemmet en hel dag om det skulle behövas osv och därför passar katt mig perfekt. Desa två katter är varandras totala motsattser. Den ene är smal (Zeta)och den andre är väldigt tjock (Simba). (Det är pga rasen och pälsen säger sambon) Hrm, nu är det ju så att båda är "bondkatter" ok, Simba har lite perser i sig. Simba är faktiskt mer som en hund....hon fångar pappersbitar som rullats ihop till bollar med båda tassarna, hon kommer och hälsar vid dörren när man kommit hem, kommer när man ropar på henne och "pratar" väldigt mycket. Alltså mjauar till svar när man pratar med henne. En sak som är väldigt konstig är att hon alltid mjauar "Färdig!" (precis som den ena dockan i "Beppes godnatt stund") när hon har varit på "lådan" och kommit ut från badrumet. Hon tycker om att bli klappad, men hon söker inte lika ofta närhet som Zeta och hon sover aldrig i sängen (vilket enligt sambon beror på att hon har perser i sig).Zeta däremot är konstant på en. Sitter man i soffar är hon där inom två sekunder och ska upp och klänga iknäet. Har man sovit för länge en dag kommer och och "skallar" en, hon sover alltid i sängen, men hon går aldrig och lägger sig innan sambon har lagt sig i sängen.Om det är så att jag har gått och lagt mig så stannar Zeta kvar på nedervåningen tills sambon är på väg upp. När han reser sig ur soffan brukar hon hoppa upp i trappan och vänta på honom där. Någon gång har sambon varit på väg upp för trappan, men glömt något och därför vänt och gått ner igen, då gör Zeta det samma eller sätter sig ner i trappan igen för att vänta. Även om jag kan bli galen i mellan åt på att hår de strör omkring sig, att man aldrig får vara ifred så tycker jag att det är underbart med dessa två små djur.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards