Alla inlägg den 5 oktober 2006

Av Jossan - 5 oktober 2006 10:18

Hade sk. teamdag hala dagen igår med avdelningen på jobb. Från 8:15-16:30 satt vi och snackade en massa blaj. Första halvan av dagen var ok, för då gjorde vi en övning som var ganska så rolig. Vi delade upp oss i tre grupper, fem personer i två grupper och resten fick vara observatörer. Vi tio fick sitta vid två olika bord och fick vars ett kuvert med små pappersbitar i. Dessa pappersbitar skulle vi tillsammans forma till kvadrater med hjälp av varandras bitar. Saken var dock den att man fick inte ta någon bit från någon annan och man fick inte heller prata eller gestikulera, däremot fick man ge en bit till någon annan eller lägga in biten i mitten på bordet så att vem som helst kunde ta den. Jag tyckte att jag blev klar väldigt snabbt, med hjälp av två bitar. Tyvärr upptäckte jag inte förens det gått ett bra tag att mina bitar formade en rektangel - inte en kvadrat! (Jaa...jag hade bara en 2:a i matte!) Jag upptäckte oxå att mina "medpusslare" blivit ganska frustrerade över att jag inte upptäckt detta och de såg ganska arga ut. *oups* Den andra halvan av dagen satt vi mest och redde i saker o ting som folk var missnöjda med. Några ansåg att avdelningen inte ska vara någon "fritidsgård" och att patienterna helst inte ska ha roligt här eftersom de då tror att det kan bidra till att de vill komma tillbaka till oss. Undrar bara om det verkligen är något barn som VILL bli inlagt på akutavdelningen på barnpsyk. Nä, tråkigt ska det vara för de stackars barnen....Jag menar, va fan, de har nog inte så jävla roligt annars och kan vi då få dem att skratta eller se att livet faktiskt kan vara roligt så kan jag inte se någon skada i det. Desutom är humor en salutogen (frisk-bidragande) faktor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards