Alla inlägg den 11 oktober 2006

Av Jossan - 11 oktober 2006 12:48

....att jag är lite glömsk, trött och yr.Jag läste precis en artikel i tidningen "MåBra" om B-vitanminbrist. Jag har B-12 och folsyra brist. Antagligen beror det på att jag oxå har IBS, vilket är ett annat ord för "känslig tarm". B-12 och folsyra behövs för att bilda blodkroppar och för att hjärnan och nervcellerna ska fungera. Får man för lite mår inte cellerna bra och på lång sikt kan det centrala nervsystemet drabbas. Vanliga symtom är yrsel, minnesstörningar, trötthet och stickningar i fötter och ben. Detta är inget som jag har lidit av under min uppväxt, men jag känner mig lite störd över att jag inte har kollat upp hur det stod till med mig förän jag var 28 år gammal. Jag har så länge jag kan minnas haft problem med magen. Inte kunnat äta vissa saker utan att få ont, (som lök, stark eller fet mat) känt mig "uppblåst", haft oregelbundna toalett vanor och lika så det som kommit ut har varit oregelbundet. När jag sitter still blir jag lätt trött, minnet har det varit lite si och sådär med och yrsel har kommit och gått. Nu äter jag två tabletter dagligen och tar ett tarmreglerande medel 2-3 ggr per dag (när jag är duktig!) och jag mår kanonbra.Kolla upp dig själv och dina ungar om det är något som du tycker inte riktigt stämmer, vifta inte bara bort det med att "det går nog snart över" eller "att det växer du snart ifrån".

Av Jossan - 11 oktober 2006 12:17

Just nu känns det som om jag väntar på en massa besked. 1. Ska mitt vikariat bli förlängt eller kommer jag att behöva söka tjänsten tillsammans med andra eller kommer hon jag vikarierar för komma tillbaka? Min chef ska prata med henne på fredag så jag får antagligen ett besked på måndag.2. Kommer jag att kunna stämpla upp mina 75 % till en heltid? Får reda på det senast på måndag. 3. Kommer jag att bli kallad på någon intervju av de arbeten som jag sökt? Ringde och pratade med en arbetsplats idag och de lät positiva, men de hade inte gått igenom alla ansökningarna än.4. Kommer mina pengar att räcka månaden ut?

Av Jossan - 11 oktober 2006 12:05

Igår gick jag (äntligen!) ner till Nautilus-gymmet och skaffade mig ett gymkort. Nu jävlar ska det bli andra bullar. Fick ett inte allt för komplicerat träningsschema att följa.....hrm...ska bara lyckas komma ihåg hur jag ställer in maskinerna efter min längd...eftersom jag är mini. Tänkte även ta tillfället i akt att börja simma eftersom det ingår tillträde till simhallen i träningskortet. Nästa sommar (som man alltid säger!) ska jag minsann inte dra mig för att visa mig i bikini.

Av Jossan - 11 oktober 2006 11:56

....en en söt dokusåpa som jag och sambon inte ska missa i kväll. Går klockan 20:00 på tv 4.

Av Jossan - 11 oktober 2006 11:53

....missade jag igår! *faaan*"Helt hysteriskt" som serien så käckt har översatts till svenska, har börjat sändas på tv 3 (tror jag) klockan 23:00 på tisdagar! Äntligen, jag har verkligen saknat den serien, känner stor samhörighet med Patsy. *ha*

Av Jossan - 11 oktober 2006 09:46

Jag bir galen! Har suttit i vad som känns som timmar, men säkert inte mer än 40 minuter egentligen, med att få ordning på mina försäkringar. Jag har en hemförsäkring genom akademikerförbundet ssr, som de drar genom autogiro varje månad tillsammans med medlemsavgifter osv. Till denna försäkring har jag nu lagt en tilläggsförsäkring på min bostadsrätt. Fast den försäkringen går genom ett bolag som heter "Moderna försäkringar" och den betalas en gång per år. DESSUTOM har jag sambons o mina livförsäkring samt olycksfallsförsäkring genom ett tredje ställe som heter "Akademiker Försäkring" och som jag betalar kvartalsvis genom faktura. Kan det bli krågligare? Och då säger de att det ska bli både lättare och billigare att försäkra sig genom sitt fack. MY ASS!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards