Alla inlägg under januari 2007

Av Jossan - 11 januari 2007 09:13

Som det ser ut just nu kommer jag inte att få tjänsten.Pratade med chefen precis och hon sa att det fanns två intressanta kandidater som både hade mer utbildning och erfarenhet än mig. Jag förstår att de hellre väljer en sådan person än mig. Men varför känns det då så himla orättvist? Chefen hade bara goda ord att säga om mitt arbete, att jag smält in fint i gruppen och hittat mitt eget arbetssätt. Jag vill inte bli arbetslös igen.Arbetslös och värdelös.

Av Jossan - 10 januari 2007 19:26

yrvaken ut på presentationsbilden.

Av Jossan - 10 januari 2007 17:42

....från restaurangen Torso Twisted, där jag bor.Bästa Gäst,Som exklusiv medlem hos oss får Ni chansen att vara först med att prova igenom vårt vinoteks månadstema: Chardonnay.Denna druva som kommer i många olika smaker och nyanser. I vinoteket kommer det vara 16 olika viner endast Chardonnay druvan. Det kommer att vara mogna vita bourgogner, Napa Valley och Sydafrika från de bästa producenterna till enkla Chardonnay viner från t. ex Tunisien, Tasmanien och Italien. Varför inte testa ett ungt Chardonnay vin kontra ett moget och få erfara skillnaden. Vissa viner är endast enstaka buteljer som vi spårat upp.Varmt välkomna till oss och ladda kortet...Richard Bornefors SommelierVisst låter det supertrevlig? Åh, Chardonney som jag speciellt gillar...får nog fråga mamma om hon vill hälsa på mig i helgen.

Av Jossan - 10 januari 2007 11:16

Hade en riktigt hektisk dag igår.Jobbade först hela dagen till 13:30 (! hehe).Gick sedan och tränade.Åkte hem och tog en "ful-lur" (liten sömnstund) och åkte iväg till BRIS för att joura i tre timmar.Kom hem, fixade till mig på 20 minuter och fluffade iväg till Pickwick där jag skulle träffa "musikproducenten".Jag var lite sen så när jag såg att han inte hade kommit beställde jag in en öl till mig så länge.Efter en halvtimme hade han fortfarande inte dykt upp.Inte heller hade jag lyckats få med mig min mobil så jag kunde inte ringa och höra vart han blivit av.Tänkte för en kort sekund att han hade struntat i att komma. Sen slog det mig!FAN! Vi hade ju bestämt träff på "Bishops Arms" INTE på "Pickwick pub" som jag satt på. Skrattade för mig själv när jag tänkte på att nu satt han där och väntade och jag satt här.Fort som attans bad jag servitrisen om gula sidorna och frågade om jag kunde låna telefonen.Ringer till Bishops arms och frågar om de har en ensam kille sittandes i baren som heter XX och ser ut si och så. Servitrisen frågar runt och hittar honom. Jag får förklara mitt pinsamma misstag och säger att jag kommer dit om 5 min. När vi väl träffas skrattar vi gott åt hela situationen. Han tyckte dock att jag skulle ha ljugit ihop någon story med att jag blev fast på BRIS på grund av ett barn i nöd eller ngt liknande. Fast han tyckte att jag gjorde storslagen entré.....det var ju första gången som han fått ett telefonsamtal till sig när han satt i en bar.

Av Jossan - 9 januari 2007 13:56

som tackar nej till ett nytt vikariat på ett nytt ställe? På mitt nuvarande jobb har jag vik till och med 30 mars. Jag har skrivit på kontrakt vilket betyder att jag inte kan hoppa av hur som helst.Nu ringer det folk från ett annat jobb som vill att jag ska börja i slutet av månaden och vikariera till mitten av sommaren. Alltså vad tror folk? Att jag bara sitter på röva och pillar mig i naveln och väntar på att någon ska ringa och erbjuda mig ett jobb? Nä, givetvis jobbar jag och givetvis har även jag då som alla andra uppsägningstid. Eller är vi vikarier bara slit & släng? "Ja, det är väl klart att du kan börja om två veckor?"Det gör ont och jag blir ledsen när jag tvingas säga nej till jobb eftersom jag vet att om två månader kommer jag att vara arbetslös igen. Och då kommer det antagligen inte ringa någon och fråga ifall jag vill/kan börja jobba nästa vecka.

Av Jossan - 9 januari 2007 13:13

Pratade med chefen innan idag och frågade hur det gick med tillsättningen av tjänsten som jag sökt.Chefen sa att hon skulle ringa några samtal om det i dag och ge mig besked i morgon. Något säger mig att jag inte längre är aktuell för tjänsten. *suck*Fast för att se det från den ljusa sidan så ringde det en kvinna för en liten stund sen från en socialtjänst här i Skåne och ville prata med mig angående en tjänst som jag sökt. Ska ringa upp henne nu och höra vad hon vill, kanske är det en intervju på G!

Av Jossan - 9 januari 2007 13:08

"My Prerogative" - Britney SpearsPeople can take everything away from you But they can never take away your truth But the question is.. Can you handle mine?They say I'm crazy I really don't care That's my prerogative

Av Jossan - 9 januari 2007 12:22

Sådan är du som TvillingarnaAtt få göra upptäcktsfärder i så väl teori som praktik tilltalar dig mycket. Att resa och få upptäcka nya platser är ett måste för dig. Du skaffar dig säkert en lite lyxig och ombonat trygg bostad för dig själv och din familj. Du saknar inte mycket i ditt hem, här finns det mesta av marknadens elegans och du ser även till att du har dyrbarheter runt om dig, även om dessa kanske inte alltid är till nytta för dig. Du är idérik, klar i tanken och verkligt duktig i att lösa även de mest invecklade problem. Du bör helst umgås med personer som kan mer än du, då suger du i dig kunskaper i massor. Eget ansvar är en självklarhet för dig, då du hör till dem som är energisk, duktig och klarar även de svåraste uppgifter själv. Du skapar ibland avundsjuka och du kan få höra irriterande ord om dig själv och det just genom ditt genialiskt enkla sätt att lösa problem och svårigheter som andra inte lyckas med. Du skaffar dig säkert en lite lyxig och ombonat trygg bostad för dig själv och din familj. /.../ du ser även till att du har dyrbarheter runt om dig, även om dessa kanske inte alltid är till nytta för dig.Detta stämde ju som handen i handsken

Ovido - Quiz & Flashcards