Alla inlägg under juli 2007

Av Jossan - 6 juli 2007 14:25

....fast jag är ganska så glad över att jag just nu inte befinner mig på Roskildefestivalen.

Av Jossan - 6 juli 2007 14:24

Fan.

Kom just på att jag ju cyklade till tåget i morse.

Därför måste jag även cykla hem från tåget.

I ösregnet.

Trevligt. Blev genast på ännu bättre humör.


Av Jossan - 6 juli 2007 14:12

ÅÅÅÅHHHH VAD DET ÄR TRIST!


Har försökt att få någon ur min bekantskapskrets att vilja spendera fredagen med mig....folk är antingen upptagna, sjuka eller inte hemma.

*Ayyyyyyllllll*


Får väl vackert se till att få ändan ur vagnen och ge mig ut på stan själv. Är bara rädd för att folk ska titta på en och tycka att man är en ensam patetisk stackare som sitter där själv.

Men jag känner att jag kommer att skrumpna ihop och dö ifall jag inte får min dos av "uteliv".

Annars får jag väl ta tillfället i akt och köra lite poweryoga i vardagsrummet, eftersom jag har hela kvällen på mig att träna.


Grannen kanske vill med ut?

Av Jossan - 6 juli 2007 12:49

Just nu läser jag en väldigt bra bok.

Linda Olssons "Nu vill jag sjunga dig milda sånger".

 Den handlar om mötet och den vänskap som uppstår mellan en kvinna i 30 års åldern och en kvinna i 80 års åldern.

De har båda varit med om att ha förlorat sin stora kärlek och aldrig älskat igen. Det är en jättefin bok om att ifall man bara försöker att se skönheten och det vackra i vardagen så kommer man snart att få uppleva det också.

Jag har bölat mig igenom boken under mina tågresor och jag kan varmt rekommendera den.

Av Jossan - 6 juli 2007 12:34

Tänkte bara meddela att det flyttat in en sötnos i lägenheten mitt emot mig. ;)

Hoppas att han inte är ifrån Malmö, så kanske jag får chans att visa honom runt i stan!


Av Jossan - 6 juli 2007 09:50

Jävla skit!

Jag tog ju gummistövlar på mig i morse eftersom mina skinnstövlar fortfarande var blöta efter allt regn igår.

Tog dock med mig skinnstövlarna till jobb eftersom jag knappast kan sitta på möten med gummistövlar.....trist bara att skinnstövlarna ännu inte har torkat och luktar dessutom apa.

Nu måste jag tvinga ner fötterna i dem *iiiiiiii* för nu ska jag ha ett möte.

Kul.

Trevlig sommar.


Av Jossan - 6 juli 2007 08:22

Jag ger upp.

Jag har aldrig förr haft något problem med att åka tåg eller buss och tyckt att de människor som klagar över hur jobbigt och ångestskapande det är och därför endast åker taxi är ganska så patetiska.

Men efter att tåget igår kväll var försenat för 4:e gången på två veckor och stadsbussen i morse inte ens kom, ger jag fan i mig upp.

(Det är inte heller första gången som stadsbussen helt enkelt bestämmer sig för att inte komma)


Så i morse fick jag ju springa hem i, dagen till ära, mina gummistövlar...det tar dubbelt så lång tid...hämta cykeln och cykla ner till tågstationen. Ja, visst jag skulle kunna cykla dit varje dag men jag har inte känt för att göra det i ösregnet.

Får i princip kasta mig på tåget medans det rullar och när jag väl sätter mig ner på min plats så är jag dyngsur, nej inte från regn utan av svett. Hur fräscht känns det? Fick sitta och stinka svett i 1,5 timme - som tur var så satte sig ingen bredvid mig, men jag antar att jag vet varför.

Tur att jag har en handuk på jobbet så att jag kunde ta en dusch när jag väl kommit hit.

Känns bara lite onödigt att duscha två gånger inom 3 timmar.


Så, ska kollektivtrafiken utvecklas för att rädda miljön får de nog se till att den fungerar som den ska först för jag tror att folk börjar bli mer och mer trötta på eviga förseningar och inställd trafik.

Jag börjar själv fundera starkt på att ta bilen till jobbet i fortsättningen.

Av Jossan - 5 juli 2007 12:35

Har fått ta fram höst/vinter stövlarna nu igen......

När i helvete tänkte sommaren komma?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards