Alla inlägg den 9 maj 2007

Av Jossan - 9 maj 2007 12:30

...till varför veckans skallning ser så konstig ut. Jag var tvungen att dela upp texten eftersom Bloggagratis har fuckat ur. Kunde absolut inte få med hela texten i ett inlägg....konstigt!

Av Jossan - 9 maj 2007 12:15

Jag ska kunna ha 100 män ståendes i kö utanför mitt sovrum, ha sex med 99 av dem och säga nej till nummer 100 och det ska respekteras! Lika så ska jag kunna sova tryggt om natten (även när jag är full) om jag har manligt sällskap i lägenheten, det kan vara en tillfällig gäst, en pojkvän eller äkta man. Om jag ligger där och sover eller är totalt utslagen efter ett fylleslag ger det ingen rätt att utnyttja mig ”bara för att hon brukar ställa upp”. Har han inte fått mitt JA är det inte okej. (vilken normal människa vill ha sex med en livlös trasdocka?)  När jag är ute en kväll och kanske flirtat hejvilt, raggat upp en kille, tryckt mig intill honom på dansgolvet och kanske viskat något snaskigt i hans öra och sedan följt med honom hem – underförstått att vi ska ha sex, är det liktförbannat min jävla RÄTTIGHET att säga NEJ när det inte längre känns rätt, om jag inte längre vill eller har lust (han kanske är jävligt avtändande utan kläder). Vilken normal man vill fortsätta i detta läget? Jag har full förståelse om mannen i fråga blir sur, här har han förväntat sig lite rajraj och så blir det inget – jag hade också kunnat bli sur om det hände mig, men jag hade ju knappast tvingat någon till samlag.


Nu finns det ju de idioter som hävdar att när en man väl är upphetsad så finns det inget som kan stoppa honom – alltså tjejen får skylla sig själv om hon har ”uppmuntrat” honom (läs varit glad, trevlig, flirtig, snygg eller sexig). För att bemöta det påståendet vill jag i så fall säga att påståendet att ”alla män är potentiella våldtäktsmän” i så fall stämmer. Eftersom det säger ju i princip det första påståendet, eftersom män tydligen inte kan tygla sig själva.Nu vet jag i och för sig att detta inte alls stämmer. Utan att de män som våldtar inte är några normala män, utan män med väldigt skev verklighetsuppfattning och som har en otroligt tålig kvinnosyn eller rättare sagt människosyn. Jag bara tackar min lyckliga stjärna över att de män jag träffat har respekerat mig och mitt nej!!
Av Jossan - 9 maj 2007 12:02

De åtalade gick fria eftersom tjejen haft sex med de båda åtalade tidigare och hör och häpna även andra män!Man ska väl för fan inte döma efter tjejens beteende, utan efter vad faktiskt förövarna har gjort! Man säger väl aldrig att en man som gått med en dyr klocka på sig och som blir rånad, att han får faktiskt skylla sig själv som går omkring med en sådan klocka. Det är väl ändå rånaren som gjort fel?

Av Jossan - 9 maj 2007 12:00

När jag ändå är inne på ämnet sexualitet (som jag tycker är otroligt kul, därav mina 20 p i sexologi) så måste jag skriva om den uppmärksammade våldtäktsrättegången där två åtalade går fria. De åtalade är sk "Stureplansprofiler och målsägande är en 19 årig tjej.

Av Jossan - 9 maj 2007 09:31

hade skrivit ett jättelångt inlägg ang "stureplansvåldtäkten" och nu ser jag att endast de första meningarna av inlägget kommit med.

Jag tror att jag blir galen.

Skärpning Bloggagratis!

Av Jossan - 9 maj 2007 09:06

Följande utspelade sig igår på tåget hem från jobb.

Konduktören till Jossan efter att Jossan varit ute och gått i ett ösregn 10 minuter innan hon gick på tåget:


"Amen lilla tös, du är ju helt våt i håret!"


Inte så dåligt att bli kallad "tös" när man är 30 år......

Av Jossan - 9 maj 2007 08:15

Jag har en sak jag måste bekänna.

Jag har en fetishism (ok inte fullt utvecklad) när det gäller prästkragar.

Nej, inte blomman - utan det klädesplagg som präster ibland använder.

Jag tycker att det är grymt sexigt. Som igår när det satt en ung präst mitt emot mig på tåget, jag hade svårt för att ta ögonen ifrån honom. Och jag vet att det berodde på den där jävla kragen!

Det är väl hela den där idén om att präster är goda människor och att de inte ger efter för "köttets lustar"...utan på något sätt är mer "rena" än oss andra. (jag har INGA som helst problem med människor som ger efter för sina lustar, jag bara överdriver för att föklara hur jag menar)

De verkar så ouppnåeliga och svårtåtkomliga och det är väl just den tanken som är spännande. Tanken på att jag skulle kunna få honom att hänge sig åt det som bibeln och religionen beskriver som förkastligt och orent. För let´s face it, sexualitet är inget som ses som något positivt inom kristendomen.

Bara ordet "självbefläckelse" säger en hel del. Visste ni föresten att Kellog´s Cornfalkes grundare Doktor Kellog var en aktiv motståndare till onani och lanserade naturläkemedlet rostade majsflingor för att minska ungdomars kåthet?

Bojkotta Kellog´s!


Av Jossan - 9 maj 2007 08:14

Nu har jag dessutom något satansvirushelvete på datorn där hemma så jag kan inte blogga hemma iheller utan att datorn helt plötsligt krånglar.

Ovido - Quiz & Flashcards