Alla inlägg den 11 maj 2007

Av Jossan - 11 maj 2007 13:19

Ikväll blir det till att ta det vääääldigt lugnt.

Har bjudit hem mig själv till svägerskan o ungarna...brossan jobbar ikväll så honom får jag inte träffa *sniff*. Tror att svägerskan ska slänga ihop lite tacos till oss *mumsi*.


Aj, har ont i magen nu. vräkte i mig en 45 grammare o pommes till lunch. ja va fan, jag har ju levt på nudlar, grönsaker och bulgur i veckan.

Hmm..det fräser oroväckande i mitt vattenglas.

Vatten kan väl inte fräsa?

Måste vara rester från diskmedel.....trevligt.


Har glömt att klippa av vip-bandet som jag har runt handleden från gårkvällen.

Snyggt.

Av Jossan - 11 maj 2007 11:10

Jag måste vara totalt störd!

Igår var det ju  den stora restaurangfesten i Malmö.

Jossan var där.

Gick hem omkring 02.

Gick upp 05:45 för att gå iväg till jobb.

Jag var nog fan fortfarande lite tipsy när jag satt på tåget till jobb för jag skrattade hejdlöst åt Alex Schumans krönika i gratistidningen aftonbladet.se


Hade en mycket trevlig kväll igår.

Kvällen började hemma hos flygvärdinnan med lite vin. Jethon och söte Erik var oxå på plats.

Sen bar det av till Scandic (Finlandsfärjan nr 1) för "Förfest" ,lite mingel och

champagne. "Det ska vara Piper...inte Moët" enligt experten Erik.

Jag och Jethon ägde dansgolvet efter några glas champagne. Sprang på en kille som tränat i samma gymnastikförening  som jag (för en herrans massa år sen får ja ju tillägga). Oj så söt jag minns att jag tyckte att han var. Jag hade nog en liten crush för honom på den tiden.

Ja, å andra sidan hade jag det för alla långhåriga pojkar när jag var 14.

Nåja, han såg fortfarande bra ut. Han blev lite förvånad över att se mig (varför blir alla det nu för tiden? tänk vad lite hårfärg kan göra) och ännu mer förvånad över att komma på att det bara skiljer 4 år mellan oss.....(klart att det är större glapp mellan en 14 & en 18 än en 30 åring & en 34 åring.)


Vid 24 tiden blev vi bokstavligt talat bussade till Etagé (läs Slitagé). De hade hyrt in en grön stadsbuss och körde packet till nattklubben. Och denna gången behövde jag inte hjälpa flygvärdinnan att hitta sitt vip-kort eftersom vi alla nu var märkta med ett blått band kring handleden.

Väl därinne var det drinkbiljetter och dans till dålig musik som gällde.

Vid 02 tiden blev jag lite alkohol-påverkad-deppig eftersom jag ansåg att jag inte fick tillräckligt mycket uppmärksamhet från en viss person, så jag gick hem.

För annars hade jag aldrig kommit iväg till jobb imorse. Jag hade å andra sidan aviserat att jag ev. skulle ta ut en semesterdag, men jag har mycket administrativt som måste fixas så det känns ändå rätt bra att jag kom iväg.


Föresten, när jag åkte taxi mellan mitt hem och flygvärdinnans så satt jag och gav taxichaffisen familjerättsliga råd.

Undrar om jag kan ta upp det som övertid? 

Ovido - Quiz & Flashcards