Alla inlägg den 13 maj 2007

Av Jossan - 13 maj 2007 15:35

Vilken jävla katastrof!

Jag ska aldrig mer kolla på ESC. Hela tävlingen är ju ett skämt.

Det handllar inte om att rösta fram bra musik (å andra sidan har musiken i den kategorin aldrig varit speciellt bra) utan att rösta på länderna som man gränsar till.

Hur i helvet kunde The Arks låt placera sig så dåligt? Jag trodde att vi hade det i hamn efter att jag hört alla 24 bidragen, det var ju inget av de andra som ens kom i närheten av bandets karisma på scen och goodfeeling i låten.

Jag, Sofie och Jethon började till och med förbereda oss för att vara "värdar" för ESC i Stockholm 2007. Sofie och Jethon skulle vara värdparet och jag skulle rycka in lite där det behövdes (jag menar vi kan ju inte ha två danskar som leder gelan i Stockholm!) som att tex rätta dem när de säger fel: "Välkommen till Möllan Europe!"  - Nej Sofie, vi är i Stockholm nu!

Ta över showen ifall någon av dem dricker sig för berusade, se till att de har mickarna avstängda när de sågar deltagarnas kläder (nej, företen det var ju jag som skulle göra det- modepolitzi) och översätta poängen till franska eftersom ingen av dem kan franska.

Tyckte att vi hade ordnat det ganska bra, nu gällde det bara att sälja in idén till SVT.

Men icke.


Nä, istället är det en tråklåt som går och tar hem det hela. Och en jävla dåre med julgranspynt på huvudet som kommer 2:a.

Jag fattar ingenting.

Ovido - Quiz & Flashcards