Alla inlägg den 18 maj 2007

Av Jossan - 18 maj 2007 14:39

Idag spelar ett skönt popigt band som heter Clarke på Bakfickan.

21:30 står de på scen

See you there!

Av Jossan - 18 maj 2007 13:53

I går var jag och väninnan juristen på Carib.

Åååh, vad jag har saknat Carib....har ju inte varit där på flera veckor.

Väninnan ska åter igen åka till Palestina o jobba...denna gången blir det Ramallah och hon blir borta i två år. *sniff*

Vem fasen ska jag då röka vattenpipa o dricka arabkaffe med?

 Får se om jag vågar åka ner och hälsa på henne. Det hade varit spännande .


Väninnan beställde en Mojito i baren och den söta bartender-snigeln berättade för oss att det var mynta brist i Thailand. De hade fått beställa mynta av någon annan leverantör och i en av påsarna med mynta hade de hittat en .........snigel! Så, nu var snigeln deras maskot.

Bara så ni vet.

Av Jossan - 18 maj 2007 13:50

Har precis varit o klippt mig.....

Hade med en bild på Posh, kändes lite löjligt att visa bilden och be om att få bli klippt så. Kände mig ganska så nervös eftersom jag aldrig klippt mig hos den frisören förr och hon tydligen aldrig klippt den sortens frisyr förr.

Jag fick sitta med tidningen uppslagen i knäet och så fick frisören kasta en blick på bilden i mellanåt.

Kändes aningens skumt.

Resultatet blev dock jättebra och jag ska dit nästa vecka och göra några blonda slingor så att det blir lite mer effekt i frisyren!

Av Jossan - 18 maj 2007 08:02

Rikets hovnarrar - Sverigedemokraterna, klagar alltid högljudt över att "många invandrare lever på bidrag". Själva har sd-politikerna plockat ut över 3.7 miljoner kronor i bidrag från försäkrningskassan sedan augusti förra året.

Sd hävdar även att 10 % av invandrarna är förtidspensionerade - siffran för sd-politikern är något högre....20 % av de folkvalda sd-politikerna lever på sjukpension.  (Källa TT)


Sopa rent framför egen dörr kanske?

Ovido - Quiz & Flashcards