Alla inlägg den 21 maj 2007

Av Jossan - 21 maj 2007 17:40

Idag har ett av mina ärenden löst sig rätt så friktionsfritt medans ett annat ärende har gjort en minst sagt smärtsam vändning.

Det värsta av allt är att jag inte kan göra så mycket i det senaste ärendet eftersom det handlar om vårdnadshavares rätt hit och vårdnadshavares rätt dit. Fel människor har vårdnaden kort sagt. Och det ställer till det. Som tur är, är barnet tonåring men det blir ändå problem när jag ska försöka formulera varför en vårdnadshavare inte är lämplig....trots att han/hon blev friad i hovrätten från ett brott som han/hon skulle begått mot barnet.

Ibland tycker jag inte alls om mitt jobb. Eller rättare sagt jag önskar att det fanns mer man kunde göra.

Av Jossan - 21 maj 2007 12:12

Har efter mycket om och men kommit fram till ett datum för min 30 års fest.

Måste bara komma ihåg att skicka ut inbjudningskorten innan jag sticker till Italy. Hade först tänkt att jag skulle cykla runt till de som bor i Malmö o dela ut inbjudan istället för att betala porto (snål!) men det smög sig. Har varken tid eller ork.  

Fick svar från P i söndags som sa att han skulle komma *jippi*

Får börja hålla tummarna för att det ska bli fint väder nu när jag hade tänkt att vi skulle sitta utomhus.

Ovido - Quiz & Flashcards