Alla inlägg den 20 maj 2007

Av Jossan - 20 maj 2007 21:07

Jag har helt tappat stinget när det gäller att skriva.

Förstår inte varför.

Jag har haft en superbra helg.

Fredagskvällen spenderades med Flygvärdinnan och Jethon. Drack vin hemma hos Jethon och sköt på måsarna med vattenpistoler. (Vi är numer "Jethons änglar")

 Gick till Carib, där vi som vanligt skrämde slag på den stackars personalen, mycket Viktoria Silvsedt á la "Hejbaberiba" "jag älskar snabbköp - ska vi ta en snabbis hahaha?"

Träffade vackra L och hans odrägliga kompis som hängde med oss till Koi när Carib väl stängde. Massor av folk på lilla Torg....härligt!

Hade en trevlig halvtimme inne på Koi tills vackra L spillde ut sin öl över mina jeans. Tog första bästa taxi hem, trots protester.


Sov länge under lördagen....men var tvungen att masa mig upp vid 14 tiden eftersom jag bestämt mig för att gå och handla en bikini - eftersom jag inte äger någon. Måste ju ha med mig en på semestern!

Mindre upplyftande att konstatera att jag har strl XS i överdel och M i underdel. Tacka fan för att man kan kombinera de olika storlekarna annars hade antingen röven trillat ut eller tuttarna blottats.

Mötte upp med Hockey, hennes man och deras lilla dotter på lilla Torg och tog en svalkande öl i eftermiddagssolen. Bestämde att jag skulle komma hem till dem underkvällen och laga mat.

Ja, de kan inte göra risotto så jag fick fixa maten.

Himla gott blev det i alla fall.....fylld kycklingfilé med mozarella o röd pesto samt risotto med svamp och sparris. Sedan en ostbricka med kittost, St Agur, parmesan och en schweizisk hårdost. Till detta drack vi en underbar Chateauneuf-de-pape 2004. Vi var helt saliga (och mätta) efteråt!

Ovido - Quiz & Flashcards