Alla inlägg den 14 maj 2007

Av Jossan - 14 maj 2007 15:45

För helvete!

Där sprack all planering igen.

Två ärenden som verkade lösa sig själv gjorde just nu en kovändning och jag måste kanske därför familjehemsplacera två ungdomar.

Dessutom ligger vi minus i budgeten så det är bara lycka till!

Fick ytterligare 3 konstiga ärenden på halsen.....

Nåja, ännu en helt vanlig dag på jobb.

Av Jossan - 14 maj 2007 10:44

Börjar ätligen få lite ordning på saker och ting  på jobb.

Fixat bostad till kvinnan som befunnit sig i några veckor på kvinnojouren, placerat ett barn i ett familjehem på prov - hoppas att det blir bättre! Vårdnads och boendeutredningen verkar inte längre behövas utan parterna ska istället skriva avtal, vilket är mycket bättre! Ska dessutom påbörja min första adoptionsutredning idag. Det är i princip det enda positiva uppdraget i mitt arbete. Kul att få vara med om den resan. 


Dessutom ska jag snart åka på semester. 2 veckor i Italien och Franska rivieran - hääärligt!

Kommer inte att sakna jobb, men jag undrar hur jag ska överleva bloggabstinensen. Får se till att det finns internet på hotellet!





Av Jossan - 14 maj 2007 08:52

Huj!

Gjorde precis ett vuxentest och fick inte alls det resultat jag hade förväntat mig....(ni som känner mig vet att jag snart fyller 30)


Din vuxenpoäng är: 17.8


Din ålder borde vara 32.7 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse
För att se ditt poäng senare, spara den här länken

Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? eller varför inte beställa en resa till Kos?
 Tips på saker att göra för att få mindre poäng

  • Börja drick öl.
  • Åk till Hultsfred, dvs festivalen, inte staden.
  • Flytta ihop med några kompisar.
  • Ge dina krukväxter till grannen.
  • Sälj din bil, det är omiljövänligt


Å andra sidan äger jag faktiskt varken bil eller krukväxter......

Av Jossan - 14 maj 2007 08:25

Hur i hela friden kan man få träningsvärk i händer och handleder bara för att man ränsar ogräs och planterar några blommor?

Shit vad jag måste vara otränad. 

*hemsk tanke*


I lördags förmiddag hade vi gemensam trädgårdsgdag med min bostadsrättsförening, där jag numer även är styrelsemedlem. Givetvis var det samma människor som vid årsmötet som dök upp på trädgårdsdagen. Vilket å ena sidan är ganska så bra eftersom man lär känna dem och man vet ju aldrig när man behöver hjälp av sina grannar ;)

Eftersom jag ALDRIG har arbetat i en trädgård (ja, klippt gräset har man väl gjort någon gång hos föräldrarna) så anmälde jag mig till att rensa ogräs - fastän jag inte har en aning om hur ogräs ser ut.

Helt plötsligt fick jag även uppgiften att plantera ut lavendel i lagom prydlig rad. Uhj, fick värsta prestationsångesten - tänk om jag fuckar upp hela uteplatsen med mina snea lavendelrader?


Jag tyckte dock att det var riktigt roligt att pula där i rabatten och funderar faktiskt på att anmäla mig till "trädgårdgruppen".

Men, aj aj vilken träningsvärk jag hade i söndags (och har fortfarande i dag)

fast jag tror också att den kommer ifrån att jag dansade i lördagskväll med relativt nya skor. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards