Alla inlägg den 4 september 2007

Av Jossan - 4 september 2007 11:47

Ungefär en gång i månaden råder det komplett kaos på jobb.

Ingenting fungerar, man har massvis med saker att göra, telefonen ringer stup i kvarten och de flesta ärenden kraschlandar. Dessutom kommer det in nya ärenden som pockar på uppmärksamhet.

I dag är det en sådan dag.

Det är inte utan att man känner sig lite stressad.

Dessutom är vi sedan två veckor tillbaka en man kort...så just nu är vi bara två personer på barn och familjesidan. Dessutom är det bara JAG av oss två som arbetar med familjerätt. Ja, och nu efter sommaren och semestern är det många som skiljer sig.

Eller kommer på att umgänget inte funkar eftersom ungen börjat skolan.

Blablabla.

Ååååhh, tur att jag ska smita iväg till BRIS vid 15 tiden och joura lite. Trevlig avkoppling från arbetet att lyssna på barn som rispar sig eller vill ta livet av sig.

Ibland undrar jag hur jag är funtad.

Någon frågade mig häromdagen hur jag orkade med allt jag hör och jag svarade:

"Äsch, jag lyssnar inte på ungjävlarna, jag gör detta bara  för att det ser bra ut på mitt CV."

Han såg ut som om han svalt piss.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards