Alla inlägg den 14 september 2007

Av Jossan - 14 september 2007 11:55

Snodde listan från Marie som snott den lista av Ulmus som snott från Fru Fundersam



Här är mina svar:

Dagens vill ha: Passion och glädje

Dagens klädsel: Svart klänning, rött skärp, silvriga strumpbyxor & svarta skor

Dagens smink: inte mycket, mascara, eyeliner och läppglans.

Dagens frisyr: blont och kort

Dagens händelse: författat ett mycket stramt brev till Helsingborgs tingsrätt

Dagens låt: I´m not here for your entertaiment - Pink

Dagens plan: God middag med en vän

Dagens saknad: Har ingen hemmagjord lunch

Dagens dummaste: 08:an som inte förstod vad jag sa för att jag pratar skånska.

Dagens sjuka: än så länge, inget

Dagens drog: rödvin (vid hemkomst)

Dagens roligaste: att jag idag på jobb fått komplimanger för min klädsel

Dagens vänner: alla

Dagens köp: en frukostbulle

Dagens godis: nix, inget

Dagens humör: känner mig mycket uppåt eftersom det snart är helg

Dagens ord:  förvirring

Av Jossan - 14 september 2007 10:25

Jag pratade precis med en jävla 08:a i telefonen.Han hade försvårt att förstå när jag sa namn, så jag bokstaveradesen hade han mage att fråga om jag var förkyld....(vilket jag inte är) så jag svarade:

"Nä, jag pratar bara skånska men det är kanske svårt att förstå!"


Sucker!

Av Jossan - 14 september 2007 08:19

Jag var ju på opera i går och såg "Flickan från vilda Västern" (La Fanciulla del West)  av Puccini.

Meningen var egentligen att jag skulle ha gått med Juristen eftersom det var hennes föräldrars biljetter. Nu kände sig dock Juristen lite krasslig så då bjöd jag med mamma, som glatt tackade ja.

Jag måste erkänna att jag inte är någon stor opera älskare.

Men jag gillar ju musik.

När det gäller själva sången har jag lite svårt för när de "kvittrar" och "prat-sjunger". Jag gillar när de riktigt krämar på och tar i från tårna så att det blir en sådan där riktig opera-känsla. Då reser sig håren på mig och jag blir nästan rörd. Jag misstänker att jag hade älskat att höra "Nattens drottning" i Mozarts "Trollflöjten" sjunga  live.

Något som var riktigt bra på den här operan var att de hade ett "textfönster" nere vid scenkanten som översatte det som de sjöng! Precis som på TV! *haha* Då var det genast lättare att följa med i handlingen.

Tyvärr var det ingen av huvudrollsinnehavarna som dog, vilket jag och mamma hade satsat på i början av föreställningen.


Något som dock var lite roligt var att the leading lady, Signe Lind, har jag konfirmerats tillsammans med. Jag kände igen namnet när jag läste det på programmet efter föreställningen och tänkte att det kan inte vara så många som heter just så.

I dag googlade jag henne, och visst var det hon!

Anledningen till att jag fortfarande minns Signe är att hon gjorde ett stort intryck på mig den sommaren vi konfirmerade oss. Hon var en mycket speciell och stark tjej. Jag har alltid dragits till människor som är en "vandrande personlighet", människor som inte är rädda för att säga vad de tycker och tänker. Signe var just en sådan tjej. Dessutom sjöng hon vackert redan då, så jag följde efter henne som en trogen hund och var lycklig över att få vara i hennes närhet. (jag tycks alltid tro/hoppas att dessa människors karisma och personlighet ska smitta av sig på mig)


Något som jag och mamma fick kväva våra skratt för, där i operasalongen, var när La Fanciulla frågade den vackra främligen vad han hette och han svarade.....att han hette samma som "D" som jag har börjat träffa lite. Vet inte varför vi tyckte att det var så oehört kul men båda höll på att explodera när vi tittade på varandra. Kanske kan det ha med att göra att jag inte kan uttala detta namn då det på ett annat språk får en helt annan betydelse......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards