Alla inlägg den 20 september 2007

Av Jossan - 20 september 2007 14:46

Dagens skönaste ord:

korscho schör

Vilket betyder två öl på ungerska.

Kan vara bra att kunna nu när Juristen flyttar till Budapest. *sniff*

Av Jossan - 20 september 2007 11:55

Känner mig något seg idag.

Kom i säng alldeles för sent i gårkväll. Tur att man kan flexa!

Men, det är ju inte varje dag det är releaseparty.

Jag och Juristen som är noviser när det gäller den här typen av arrangemang så tänkte vi att vi var tvugna att vara där i tid, alltså vid 20:00.

Javisst du....det var bara vi och några underliga typer. Bodoni är inte direkt Café Opera. Vid 22 tiden börjar det trilla in lite fler människor och tom "D" hade vägarna förbi, vilket var en väldigt trevlig överraskning. Det visar sig att hans kompis är den som ger ut Musikerns skiva. Malmö är så jävla litet...tydligen ska en annan kompis till D göra Andi Almqvists video till hans nya singel och då låna en av D´s bilar.

Givetvis dyker även mitt ex, som jag inte har sett på ett bra tag, upp. Helt otroligt, vad är oddsen egentligen (som sagt, Malmö är liiiitet). 

Helt plötsligt bara stog han bara där. Hjärtat bankar i hundranittio och jag svamlar något om hans nya tatuering som jag ser att han har gjort. Varför blir man så påverkad fastän känslorna är long gone sedan lång tid tillbaka?

Under tiden står Musikern på scen och river av sina låtar och jag får känslan av att jag befinner mig i något Woody Allan triangeldrama.


Det blir en trevlig konsert och Musikern låter faktiskt mycket bättre live än på skivan.  Han har med sig en massa andra olika musiker på scen eftersom de hjälper till på skivan. Himla skoj.

Kvällens roligaste: Man fick tydligen röka inne "backstage" så vissa puffade på av bara glädje......


Skivan finns på Musicspot.se så det är bara att surfa in och köpa!

Dessutom kommer Rag and Bone att spela runt om i diverse skivbutiker i Malmö nu i helge, så om ni vill ha ett smakprov är det bara att bege er dit.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards