Alla inlägg den 7 september 2007

Av Jossan - 7 september 2007 12:58

Om ni har vägarna förbi Skåne och Hässleholm så kan jag varmt rekommendera er att ta en sväng inom Hässleholms Kulturhus.

Där visar fotografen Elisabeth Ohlson Wallin sin fotoutställning "Evangelium".

Hon debuterade med Ecce Homo som blev landets mest omdiskuterade utställning när den visades i Uppsala domkyrka 1998.

Evangelium är en fotoutställning i fyra delar som består av Ecce Homo och Amauros (visas i Utställningshallen), South Africa Via Dolorosa samt Älskade tjackhora (visas i Stadsbiblioteket).
Fotografierna visar människor i olika situationer, bl a AIDS-sjuka, prostituerade, handikappade, homosexuella m fl.
Utställningen pågår 8 sep – 24 nov.

Av Jossan - 7 september 2007 10:17

Tydligen så var Masterprogrammet i sexologi, som jag sökte till (något för sent) det program som flest personer sökt till i hela landet.

Därför fylldes de 45 platserna lätt upp och inga reserver togs in.

*Buhu*

Nu har jag dock spånat lite på att läsa en "Steg 1" utbildning (psykoterapi), eller rättare sagt jag har tänkt på det länge. Har kollat upp en utbildning som finns i Malmö genom Sverige Hälsan som verkar ok. Jag hade helst velat läsa i Göteborg eller Stockholm men det blir omöjligt eftersom man oftast har föreläsningar minst en gång i veckan.

Problemet är bara att den inte är csn berättigad.

Utbildningen är 4 terminer lång och kommer därför att kosta 80.625:- exl. egenterapi och handledning.

Så att enda chansen är att hitta någon arbetsgivare som är sugen på att betala utbildningen för mig. Just nu har jag bara pengar till en termin och att ta lån känns inte så lustigt.

*Yyyyl* Jag vill!!!



Av Jossan - 7 september 2007 09:23

Satt just och tänkte på att det är nu ett år sen jag kom hem igen från Skumby. Ett helt år! Tiden bara rusar iväg.

Av Jossan - 7 september 2007 09:08

Jag och juristen ska gå på opera på onsdag.

Haha...två fd hårdrockare ska klä upp sig och skumpamingla.

Shit Laila!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards