Alla inlägg den 9 september 2007

Av Jossan - 9 september 2007 14:52

Jag har alltid tyckt att en perfekt avslutning på en jobbig arbetsvecka är att gå ut och käka. Jag tycker å andra sidan att det alltid är en bra idé att gå ut och käka. Visst, jag gillar att laga mat men jag tycker ännu mer om att bara sitta på "röva" och bli uppassad. Dessutom slipper man diska efteråt.


Jag och "D" gick till Restaurang Brogatan. Ett mycket trevligt ställe som kan tyckas ligga lite avsides, men jag tror att det är just det som gör att det drar till sig sköna musiker och "kulturarbetare".

Jag hade svårt att bestämma mig för om jag skulle beställa spätta eller lammlägg....men jag tog det säkra kortet eftersom lammlägget serverades med vita bönor, vilket jag inte är speciellt förtjust i.

Spättan som serverades måste vara spättornas "Belgian blue"....det var den största jag någonsin sätt...den täckte för fasen hela tallriken. När jag var klar med maten såg det knappt ut som jag ätit något.

Tog en creme brulee till efterrätt efter att ha konstaterat att det verkligen är DEN efterrätten som har smält socker på toppen. Förväxlar det alltid med creme caramell och blir alltid lika besviken när jag väl får den dallrande puddingen som är dränkt i kolasås.


Gick efter maten till Carib Kréol och tog en drink. Juristen mötte upp oss där eftersom hon hade lite smått ångest över att ha blivit erbjuden två arbete och inte vet vilket av dem hon ska välja. Det ena är i Sverige och det andra i Budapest, staden som hon älskar och där hon hittat sig själv.

Dock gynnar arbetet i Sverige hennes utbildning medan det i Budapest mest ger henne erfarenhet inom ett annat yrkesområde.

Jag vill förstås av helt egoistiska skäl att hon stannar i Sverige. Vem ska jag annars dricka med öl mitt i veckan med på ett sunkigt hak?

Fast å andra sidan tar det knappt två timmar med flyg till Budapest.


Efter Carib hade vi tänkt att gå till Inkonst men väl där var det så lite folk så vi drog ett wild card och gick tvärs över gatan till Bodoni. Där de kvällen till ära hade hårdrocks/punkkväll. Jag och Juristen headbangade oss svettiga på dansgolvet.

Underbart!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards