Alla inlägg den 25 september 2007

Av Jossan - 25 september 2007 15:03

Shit!

Jag tror att blixten slog ner i mitt vardagsrum igår.

Satt och zappade mellan kanalerna på tvn.

Plötsligt dyker det upp en Adonis i tv-rutan och jag blir störtkär.

Knut i TV 4-skräpet "Idol" är sannslöst snygg.

(Vad är egentligen uppe med mig och pojkar med konstiga namn?)

Eller vad tycker ni?

Av Jossan - 25 september 2007 14:45

Kan en söndag bli bättre än denna:

- Bli hämtad av en trevlig pojke

- Käka brunch på stan

- Åka till "stugan" vid Ringsjön

- Gå en lång promenad i skogen i det underbara höstvädret

- Tända grillen

- Läsa skvallertidning och sippa på ett glas rosé

- Käka middag

- Krypa upp i soffan med en film, chips o dippa


Av Jossan - 25 september 2007 13:22

Har idag lipat på jobb.

En helt underbar klient som ville adoptera har blivit sjuk. Hon har två kroniska sjukdomar, ej livshotande och efter den senaste behandlingen blev hon jättedålig så nu vågar hon inte längre adoptera.

Jag beundar henne för hennes mogna beslut men samtidigt känner jag med henne i hennes sorg.

Det är så fruktansvärt orättvist!  

Jag menar inte på något sätt att det är en rättighet att skaffa barn men den här kvinnan hade blivit en underbar mamma. Jag möter dagligen idioter som absolut inte skulle blivit föräldrar och här är en som tyvärr inte kan bli förälder eftersom hennes kropp hindrar henne.

Jävla skit!

Av Jossan - 25 september 2007 12:14

Fick info idag om att kursdagen om "Barnsexhandel och utnyttjandet av barn i sexuella syften" är inställd på grund av för få anmälningar.

Va?!

Hur kan man inte uppmärksamma en sådan kursdag?

Finns det något viktigare än att vi som dagligen kommer i kontakt med barn får lära oss sätt att känna igen tecknen på när något sådant förekommer?

Jag blir fullkomligt galen!

Nä, kursdagen låg ju på en fredag och då är det väl ingen som vill jobba över....svin!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards