Alla inlägg den 27 september 2007

Av Jossan - 27 september 2007 14:41

Jag bara måste skriva något om den här människan, Stig Ramsing, som gjort en alldeles egen rondellhund och döpt den till:
"Jesus, den kåta rondellhunden".

Den står i en rondell i Skånes Fagerhult och är vitmålad och har ett stort könsorgan. På det blodiga huvudet sitter något som skall föreställa en törnekrona. 
Stig tycker att det är viktigt att vi får igång en diskussion i samhället om hur länge vi ska låta oss styras av det medeltida trams, som han kallar religionen för. Han säger sig villja stoppa religionens idiotförklaring av samhälle och svaga själar.

" Vilken religion du har beror på var du är född på jorden och vilken indoktrinering du utsatts för".

När han svarar på frågan om han inte tror att någon kan känna sig kränkt av tilltaget svarar han:

"Jag har känt mig kränkt hela mitt liv av religion"


Klockrent, grabben är ju lysande!

Av Jossan - 27 september 2007 14:37

Jag och många andra med mig får ofta påhälsning av en "S" som lämnar fina kommentarer på våra bloggar.

Jag är så himla nyfiken på denna person och jag känner mig innerligt hedrad och faktiskt lite stolt över att hon (jag antar att det är en hon, men vet faktiskt inte) fortfarande är en trogen läsare av min blogg, utan att vare sig blogga själv eller vara en bekant till mig.

Snälla "S", kan du inte ge dig in i bloggsvängen också? Det hade varit intressant att läsa mer av dina tankar och funderingar!

Av Jossan - 27 september 2007 12:57

.....jag är totaly hooked on Facebook!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards