Alla inlägg under januari 2008

Av Jossan - 8 januari 2008 12:52

Om ni vill veta varför Simone de Beauvoir blev en feministisk surskärring så tycker jag att ni ska kolla in filmatiseringen av hennes och Jean Paul Sartres förhållande. Filmen "I passionernas tid" sänds i kväll på Stv 2 kl 22:25.

Det är lätt att förstå varifrån hon fick inspiration till boken "Det andra könet", med tanke på att hon hade en relation med en man som fortfarande bodde hos sin mamma och som hade en fri syn på sexualitet och förhållande och därmed också ständigt hade andra kvinnor vid sidan om.


Av Jossan - 8 januari 2008 07:57

I går jobbade jag länge och var inte hemma förän vid 20 tiden eftersom jag sprang in om Maxi för att handla lite.

Pratade med D i telefon, han ringde från kanarieholmarna och sa att han saknade mig (!).

Jag blev glad.

Jag sa att jag saknade honom också.

Vi hoppas att vi hinner ses innan jag sticker till Dubai.

Han berättade att han än så länge endast gjort av med 14 euro - på ett "safe-skåp" till pass och pengar, de bor ju på ett all-inclusive ställe. Där finns allt, tennisbanor, pooler, minigolfbanor, gym, bar, restaurang så än så länge har de inte behövt lämna området. Han säger att han iof aldrig skulle åkt till ett sådant ställe med sina kompisar men eftersom han åkt med sina barn så är det perfekt. Han måste bara hålla uppsikt så att ungarna inte kränger för mycket glass/bakelser/läsk eftersom man får äta/dricka hur mycket man vill.

Åååå, jag vill oxå vara i värmen!

Tids nog.....tids nog.

Av Jossan - 7 januari 2008 15:30

Det blev rostbiff, potatissallad, avokado och mixsallad till lunch. *smarrigt*

Det är tom så att det räcker till i morgon också (så slipper jag äta microungs-uppvärmd pasta blääää).

Nu måste jag jobba lite till.

Av Jossan - 7 januari 2008 11:51


Örk, har med mig pasta och tomatsås med tonfisk och svarta oliver, men är inte alls sugen på det.

Får se om jag kanske går till fiket och köper mig en baguette eller en sallad.

Av Jossan - 7 januari 2008 09:28

Nu blir jag elak.

Läste i Aftonbladet att Tito Beltran ska bränna sitt pass eftersom han tycker att sverige är rasistiskt.

Oj, buhu....vilket hot.

Han har dessutom matvägrat i häktet eftersom han - inte tycker om maten. Tydligen ska han ha gått ner 10 kilo. Ja, det drabbade väl ingen fattig.


Tito Beltran sitter häktad misstänkt för att ha våldtagit Maria Lundqvists barnflicka under en Rhapsody in Rock-turné sommaren 1999.

Han har hela tiden hävdat att han är oskyldig och känner ingen oro inför domslutet.

Vid sidan av ärendet åtalades Tito Beltran i januari förra året för att ha utnyttjat en flicka sexuellt under åren 2000–2002. Flickan är i dag 13 år.

Tito Beltran friades från misstankarna om sexuellt utnyttjande av underårig i Varbergs tingsrätt, men åklagaren har överklagat ärendet till hovrätten.


Ärligt talat.

Om det är så att han är skyldig så hoppas jag verkligen att han bränner passet.

Ingen rök utan eld.......


Av Jossan - 7 januari 2008 09:23

Va fan har hänt?

Varken Malmöskroggblogg eller Allt om Malmö finns kvar.

Varför är dessa sidor nerlagda?

Var någonstans ska jag nu kunna hitta info om vad som händer i stan och vart man ska gå och käka?

Ett jävla sätt rent ut sagt!

Av Jossan - 7 januari 2008 09:01

Ugh.

Tillbaka på jobb efter två veckors semester.

Mådde riktigt illa när jag gick upp i morse. Spydde när jag borstade tänderna (vilket iof innte är så ovanligt).

Illamåendet gick inte över förän jag kom till jobb och fick i mig lite té.

Jävla skit. Det underlättar inte direkt viljan av att åka till jobb.

Nåja, nu sitter jag i alla fall här. Har gått igenom snigelposten och e-mailen, lyssnat av telefonsvararen och hunnit med två telefonsamtal.

Jag tänker inte sätta igång och jobba "riktigt" innan förmiddagsfikat vid 9:30. Måste ha en mjukstart juh!


På tåget hit tänkte jag nästan att, "fan, jag säger upp mig". Det är så jäkla jobbigt med den här pendlingen. Jag vet att jag gnäller och att det säkert är hur många andra som helst som har samma pendlingstid som jag. Men det känns som om hela mitt liv är på paus under jobbveckan. Jag hinner inte med något annat än att jobba, äta och sova. Jag hinner inte ens träna. Jo, jag skulle kunna göra det, men det betyder att jag antingen måste gå ifrån arbetet mitt på dagen och få jobba in tiden senare eller så får jag gå efter jobb och inte vara hemma förän vid 20-21 tiden. Vilket inte känns särskilt lockande.

Jag hatar att känna mig ur form.

Jag hatar att prova plagg och inse att jag inte längre kommer i en stl 34 utan istället får nästan gå upp till en 38. Åååhhh i-landsproblem - jag vet!

Men mår man inte bra av det så måste man ju göra något åt det, eller hur? Jag vet att jag inte kan ha samma kropp när jag är 30 som jag hade när jag var 20. Men kommer jag bara igång med träningen så mår jag mycket bättre och jag känner mig friskare. Dessutom brukar jag kunna märka att träningen ger resultat ganska så fort, eftersom jag nästan alltid har hållt på med någon form av träning.

Nåja, det gäller helt enkelt att sluta att gnälla och börja göra något åt det hela istället.

Av Jossan - 6 januari 2008 21:26

Såja, tyckte att det var dax för en förändring här på bloggen.

Nu tycker jag att bloggen ser lite vuxnare och lugnare ut.

Får se om det kan ha någon inverkan på mig också.....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards