Alla inlägg under januari 2008

Av Jossan - 4 januari 2008 16:47

Jag har varit inne lite på min kusins blogg och där lagt märke till fantastiskt söta smycken av märket KyssJohanna (vilket fantastiskt namn!).

De är inte speciellt dyra i heller.

Jag tror nog att jag ska ge mig själv något av följande smycken:

Av Jossan - 4 januari 2008 15:03

Aaauurrggh

Jag är lite irriterad på min släkt på pappas sida för tillfället.

Fick precis reda på att jag och min bror fick 75:- i julklappspengar av vår farmor.

Alltså ärligt talat, ge f-n i att ge oss ngt över huvudtaget. Det känns som ett hån. Jag tar mycket hellre emot ett par grytlappar eller ett par sockor som hon stickat, för då har hon kanske för en gångs skull i alla fall tänkt på en medans hon stickade det.

Men 75 spänn.....inte ens 100:-....fast det var kanske meningen att det skulle vara 150:- till mig och inget till min bror, som förra året. Då fick jag 100:- av min pappa som sa att det var från farmor. När jag frågade om min bror också fick något och pappa sa nej så la jag pengarna hemma hos mina föräldrar. Inte f-n tänkte jag ta emot det.


Men det bästa i år från den sidan släkten var i alla fall när mina föräldrar under mellandagarna var hemma och hälsade på farmor. Hon visste att de skulle komma eftersom de pratat om det innan julen. Men de ringde ändå och förvarnade och sa att de skulle köra till henne om en stund. Hon börjar givetvis åja sig över att hon inte har något att bjuda på osv, men mina föräldrar säger att det räcker med en kopp kaffe.

När de väl kommer hem till henne så får de världens utskällning för att de har förstört julen för henne eftersom de väljer att komma när hon inte har något att bjuda på osv osv. Under samma samtal kommer det här med julklappspengarna till mig och min bror upp. Farmor svamlar något om att hon inte vet hur mycket hon ska ge osv och min far säger att han kan ringa sin syster och fråga hur mycket hennes barn fick. Då tänder kärringen till igen och säger att det ska han minsann inte göra eftersom det har han inte med att göra osv.

Efter det tackar mina föräldrar för sig och åker hem.

Bara för att mötas av ytterligare en utskällning från min pappas syster som tycker att de har förstört även hennes jul eftersom de "dykt" upp hos farmor "oanmälda"....trots att hon vetat om det länge. Nä, istället skulle mina föräldrar, enligt pappas syster, ha åkt och hälsat på farmor INNAN julen så att de kunde hjälpt henne med att handla och pynta osv.

Min pappa har flera gånger försökt att få till ett samarbete med sin syster när det gäller farmor, men hon har då sagt: "Jag kör mitt eget race".


Fy fan vad trött jag kan bli på släktingar ibland.

Måste man verkligen ha något med dem att göra bara för att man råkar vara släktingar?

Av Jossan - 3 januari 2008 22:39

Lättlagad och trevlig FRUKTKAKA till julen.....

1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
nötter
2 liter whisky

Ta fram en mellanstor skål.
Kolla whiskyn genom att smaka.
Häll whisky i ett decilitermått och drick.
Upprepa.

Sätt på elvispen.
Smaka återigen på whiskyn, om den fortfarande håller kvalitén.
Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen.
Kolla om whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.

Schtäng av elvischpen.
Knäck två hönor och schläng i schkålen, med all torkad fjukt...
Schätt på elvischpen igen.

Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muvschkrejsel.
Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god.

Schen schka du schila 2 dl schalt, eller nåt schånt. De é inte schå noga.
Kolla whischkyn.

Schila citronsaften, lägg till en mat...sched... och schå socker,
eller nåt, va fan.

Schmörj ugnen.

Vrid kakformen på 220 grader, glöm inte att schtänga av elvischpen.
Schläng ut schkålen genom fönschtret, och ...
Schå kolla schen
whiskyn.

Gå å lägg dej... Vem fan schänner för å äta en jävla fjuktkaka??

Av Jossan - 3 januari 2008 21:36

Vad hände egentligen 2007?


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag gjorde massor. Jag bla badade i en kanal och gick på singelfest.


2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?

Inga löften!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Min bror fick ytterligare en pojke i februari.


4. Dog någon som stod dig nära?

Ja, min mammas moster


5. Vilka länder besökte du?

Tjeckien (Prag), Italien och Frankrike. (Tyskland o Danmark räknas inte)


6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?

Mindre pendlingsavstånd till arbetet.


7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?

6 februari, då min andra brorson föddes.

31 augusti, då jag träffade D.


8. Vad var din största framgång 2007?

Jag kan inte minnas några vidare framgångar....kanske att jag slapp vara arbetslös.


9. Största misstaget?

Just nu känns det största misstaget att jag tackade jag till ett arbete med 3 timmars pendlingstid per dag.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Mycket lite


11. Bästa köpet?

Hrm....ingen aning. Kanske ett par högklackade skor som jag använt sjukt mycket i sommar.


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Tågkort. Eller kanske alla utekvällar - fast det har det varit värt.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Några bra sommarkvällar som jag spenderade med nyfunna vänner.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?

"Love is gone" - David Guetta  och "Umbrella" - Riahnna


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Åkt tåg


18. Hur tillbringade du julen?

Hemma med familjen


19. Hur många one night stands?

Jag kör inga lösnummer


20. Favoritprogram på TV?

Desperate housewives


21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej.


22. Bästa boken du läste i år?

Läste ju så många....


23. Största musikaliska upptäckten?

Säkert!


24. Något du önskade dig och fick?

En date med en vacker man


25. Något du önskade dig men inte fick?

Absolut något


26. Årets bästa film?

Kan inte välja


27. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?

Firade min 30 årsdag med min familj och mina vänner.


28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Säkert nå´t , kan inte allt bli bättre? Fast jag vill ju inte klaga.


29. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?

Trendigt men personligt - som alltid!


30. Vad fick dig att må bra?

Kärlek från vänner och familj, god mat och rödvin


31. Vilken kändis var du mest sugen på?

Mads Mikkelsen


32. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Kvinnovåldsdebatten


33. Vem saknade du?

Någon att hålla om. Stundtals även mitt ex även om det var knäppt.


34. De bästa nya människorna du träffade?

Flygvärdinnan, D, Jeton, Vackra L.....ja, listan kan göras lång.


35. En värdefull läxa du lärt dig i år?

Att du förlorar inget på att säga till en människa hu du känner. För säger du inget så är det oftast försent.

Av Jossan - 3 januari 2008 21:25

Nu har D åkt på semester med kidsen. *yyylll*

Så därför har jag och mamma varit på Nova i Lund och tröst shoppat.

Jag fick äntligen tag på ett par svarta skinnstövlar. Jag har varit runt i varenda affär i hela Malmö utan att hitta ett par jag velat ha.

Nu hittade jag ett par på Scorett som kostat 1300:- men som nu var nersatta till 699:-

Snacka om svart bälte i shopping!

Dessutom blev det en svart skjorta, ett par grå leggings samt en lång v-ringad tröja. Allt på REA.

Underbart!

I går köpte jag faktiskt två par set underkläder samt ett tjockt bomullslinne som är fint att ha under en cardigan. Också allt på REA. Nu blir det inte mer shoppande eftersom jag åker till Dubai om ca en vecka. Vill ju spara pengarna tills dess!

Ugh, saknar redan D, fastän jag träffade honom senast igår.

Men det beror ju på att vi inte ses på nästan tre veckor....vilket känns jobbigt eftersom vi än så länge inte varit ifrån varandra så länge sedan första gången vi träffades.

Nåja, det går säkert fort.

Jag tror dessutom att jag har börjat bli mer säker på var jag har honom nu och hur han känner för mig. Vi hade häromdagen ett litet "talk" och då sa han att han hade börjat fundera på när han ska presentera mig för barnen. De hade börjat fråga om mig osv. Jag vet ju att han pratar i telefon med mig när de är närvarande samt att han har foto framme på mig i hans hus.


Det är väl bara jag som väntar på att allt ska gå åt helvete bara.

Jag menar, han kan ju inte vara så underbar som han verkar.


Av Jossan - 3 januari 2008 17:22

 

Klockan 20:00 dagen innan nyårsafton ringer D mig för att berätta att nyårsfesten har blivit inställd. Tjejen som vi skulle vara hos har försvunnit.

D´s kompis Jonas skulle åka och handla med tjejen samma dag, men har inte fått tag på henne på hela dagen.

Jävligt mystiskt.

Jonas och hans kompisar har bestämt sig för att fira nyår på Harry´s istället, men både D och jag har tappat sugen och bestämmer att vi hellre är hemma och lagar en god middag och om vi senare vill gå ut på stan så kan vi göra det.

Jag ringer upp Flygvärdinnan och meddelar den icke så goda nyheten, men hon blir inte speciellt upprörd utan säger att hon gärna äter middag med oss två.


På nyårsdagen måste jag således hitta på en trevlig nyårsmeny. Måste och måste....det är iof ingen annan än jag själv som tvingar mig eftersom jag inte accepterar någon halvmesyr. Efter några timmars rotande i recepthögen kommer jag fram till följande goda, men enkla meny:

Fördrink: Blåbärs-mojito

Förrätt: Bruschetta med honungsgratinerad brieost

Varmrätt: Rosa stekt lammytterfilé, potatisgratäng med zuccini, pecorino och basilika, samt en rödvinssky med färsk timjan .

Eftersom Flygvärdinnan är vegitarian fick hon en vegitarisk bönbiff istället för lamm. 
Efterrätt: Varm hallon - och chokladbakelse med vaniljglass till.


Under eftermiddagen ringer Flygvärdinnan och frågar i fall Daniel också kan få vara med, vilket han givetvis får. Dock har jag bara köpt kött till mig och D så han får nöja sig med en veg biff.


Tolvslaget firar vi på "min" takterass och vi har superbra utsikt över Malmös fyrverkeri.  

Jag hade i alla fall en mycket trevlig kväll och jag tror att de andra också hade det.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards