Direktlänk till inlägg 26 oktober 2006

Resultat från omröstningen

Av Jossan - 26 oktober 2006 12:15

Nu börjar denna omröstning bli tråkig. Här kommer resultatet: Hur väljer du(oftast)vilket vin du ska köpa? Jag tar alltid samma flaska 9.5 % Jag går på tips från vänner 9.5 % Jag går på tips från tidningar eller tv program 4.8 % Jag låter flaskan tala till mig 42.9 % Jag går på färgen 0 % Jag går på ettiketen 9.5 % Jag går efter priset 4.8 % Skit samma bara jag blir full 19 % Totalt har 21 personer röstat.Lite oroande resultat är det ju...de flesta tycks tro att vinflaskor pratar...och några dricker bara för att bli fulla. Det var dock ingen som valde vin efter färg. Såja, nu är bloggen än en gång berikad med värdelöst vetande från mig!

 
 
Ingen bild

La familia

26 oktober 2006 12:47

Såsom nykterhetskämpe på barrikaderna kan jag ju inte låta bli att kommentera omröstningsresultatet. Och jag är inne på samma fundering som du. Om man tror, och tycker att flaskor talar till en, då ska man inte ha mer vin. Det bevisades redan på 1700-talet. Bellman skrev så här i Fredmans Epistel nr. 1
"Betraktom stopenom på hyllomen inom skåpdörrenom! Märker, huru det glänsande tennstopet, som Cajsa Stina står där och håller, liksom talar till dig: Hej kära själ, fukta din aska!" Och Bellman hade garanterat mått bättre av lite mindre brännvin.

 
Ingen bild

marie

26 oktober 2006 13:40

Och du La, tog orden ur mun på mig. Om flaska talar till dig så har du nog fått dig för många "stänkare". Jag går på tips när jag handlar men även färgen är av central betydelse. Det är noga om vinet är rött eller vitt

 
Ingen bild

Jossan

26 oktober 2006 14:03

Å andra sidan kan det ju vara så att de som kryssat i det alternativet väljer vinet eftersom det "fångat" deras uppmärksamhet, genom tex namn, ettikett eller beskrivning. Så brukar jag välja vin

 
Ingen bild

marie

26 oktober 2006 14:08

Alla sätt är ju bra utom de dåliga heter det ju. Själva köpte vi en hel box vin efter att jag fått smaka hos någon, och då tyckte det smakade bra. När vi själva skulle dricka av det var det inte gott alls. Ja, jag vet, vin i flaskor är godare, men dock, box är ofta billigare per "flaska"

 
Ingen bild

Jossan

26 oktober 2006 15:19

Vad konstigt! Jag tycker annars att det inte är någon skillnad på lådvin eller flaskvin. (Ja alltså i rimliga prisklasser) Vinet kanske var jäst? Läs här om jästa drycker*hehe*

 
Ingen bild

marie

26 oktober 2006 17:05

Ja, jag håller med om att boxvin oftast inte är sämre men om man någon gång ska ha ett lite bättre vin så är det flaska som gäller, särskillt för hur det ser ut på bordet. Ja, det kan ha varit en dålig box. Har du någon gång smakat ett vin som fått dålig kork. Blä och fräs!
Har läst ditt inlägg om cidern, skrattade gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards