Alla inlägg under november 2006

Av Jossan - 13 november 2006 10:49

Fick ett roligt mail av mamma:Kan du inte heller skilja på substantiv, adjektiv eller verb? 1. Ett substantiv är ett ord du alltid kan sätta faneller jävel efter. Typ klockfan, gubbjävel2. Ett adjektiv är ett ord som du kan sätta skitföre. Typ skitsnygg, skitbra, skitful3. Ett verb är ett ord du kan sätta utav helvete efter. Typ dansade utav helvete, drack utav helvete, körde utav helvete.Alltså, nu är det skitlätt för ungjävlarna att lära sig grammatik utav helvete!

Av Jossan - 13 november 2006 09:43

"Sedan yttrandefrihetsgrundlagen ändrades finns det inte längre något krav på legitimt skäl för de personupplysningar som levereras via Internet. Det skickas inte heller ut någon kopia till den omfrågade personen. Det är dock viktigt att du som tänker ta en personupplysning har för avsikt att inleda en affärsrelation med den person du tar upplysningen på. Om så inte är fallet har vi rätt att neka dig."Som om de kan kolla ifall jag ska ha en "affärsrelation" med personen jag kollar upp eller ej. Är "dating" samma sak som en "affärsrelation"?

Av Jossan - 13 november 2006 09:35

Så här står det på upplysning.se Vilkor:12 SKYDD AV PERSONUPPGIFTER12.1 SMS Upplysnig värnar om att skydda lagrade personuppgifter. För detta ändamål används olika tekniska lösningar och säkerhetsmetoder till skydd mot otillbörlig åtkomst och användning. SMS Upplysning lagrar personuppgifter på servrar i skyddade lokaler med begränsad åtkomst.My ass! Vadå " i skyddade lokaler med begränsad återkomst"? Vilken tjome som helst med en internetuppkoppling kan ju få ut uppgifterna!

Av Jossan - 13 november 2006 09:18

Måste bara kommentera en sak som en annan bloggare skrev om. Hon tipsade om sidan http://www.birthday.se/ där man kan gå in och söka på olika personer för att få upp personens födelsedag. Det hade väl varit helt ok om det hade stannat vid det. Nu är det så att via denna sidan kan man länka sig vidare till en annan sida, upplysning.seDär kan man kan registrera sig och då får man se personens (som man sökt på) HELA personnummer samt adress. Man kan även då skicka ett sms med personens personnummer och få reda på civiltillstånd, sammanräknad inkomst, förmögenhet, antal anmärkningar, 5 senaste anmärkningarna samt en kreditupplysning.Alltså jag vet inte om jag känner mig bekväm med vetskapen att mina grannar eller exempelvis ett galet ex ska kunna få reda på dessa upplysningar anonymt om mig, dessutom utan min vetskap!

Av Jossan - 11 november 2006 11:22

Kan man ha en bättre lördag än min? * Liten shoppingtur med väninnan och hennes dotter* Hyra en film* Köpa en massa god mat och onyttigheter* Ta ett glas vin och laga middag till sina vänner.* Äta en god middag med sina vänner.* Bänka sig framför tv:n med chips, dippa, kakor och läsk, sätta igång filmen, men inte se ett smack av den eftersom man pratar en massa med sina vänner istället. Slå det om ni kan!

Av Jossan - 10 november 2006 14:21

(Har fått ta del av detta genom ett e-mail, men vill gärna dela med mig)80-talet, visst är det ofattbart att: - Vi på fullt allvar trodde att George Michael var hetero - Vi köade utanför telefonautomater varje gång vi ville ringa hem - Seglarskon betraktades som "klassisk" och "tidlös" - En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr - både på tjejer och killar - Dirty Dancing stjärnan Patrick Swayze betraktades som supersexig - Ett Lycra-plagg vid namn "Body" (som knäpptes i skrevet med en konstruktion som var fullkomligt ohanterlig, särskilt i kombination med alkohol hade en naturlig plats i våra garderober - Axelvaddar, ju större desto bättre, gav oss en naturlig siluett - Mascaran inte skulle vara svart utan ha samma färg som ögonen - blå, grön eller brun - En bit kassler med ananasskiva betraktades som exotisk och att alla maträtter som innehöll ananas hette någonting med Hawaii - Den lyxigaste förrätten var räkcocktail och den flottaste efterrätten glace au four - Vi fick inte hoppa på golvet när vi lyssnade på musik - då blev det hack i skivan - Det fanns en särskild möbel att förvara skivspelaren på,den kallades stereobänken. - Vi gick med i bokklubbar, skivklubbar och samlade på receptkort som vi förvarade i speciella boxar. - Det gick rykten om att Michael och Janet Jackson var samma person. - Vi trodde att vi skulle få HIV vid blotta anblicken av Jacob Dahlin och Sighsten Herrgård - Tights och stor skjorta var en naturlig kombination - Våra finaste tavlor förställde kyssande par i solnedgång, gråtande clowner och galopperande enhörningar - Vi gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten - "Jag skriver en check" var en vanlig replik i shoppingsammanhang - Snabbmat var detsamma som "en grillad med mos" En del saker av dessa tycker jag faktiskt fortfarande är aktuella. Tex, jag har faktiskt en stereobänk, tights och "oversize" tröja är inne igen, seglarskon ÄR klassisk, mascaran är fortfarande i olika färger, Patrick Swayze var supersexig i "Dirty Dancing" och jag är fortfarande inte på det klara ifall Michael Jackson och Janet Jackson ändå inte är en och samma person.....

Av Jossan - 10 november 2006 10:00

Var ju hos föräldrarna igår och blev lite omhuldad. Käkade supergod kalvsnitzel med hasselbackpotatis (stavas det så?)Efter maten somnade dock mamma genast i soffan och jag o pappa såg någon tråkig och meningslös film en en golfare på 20-30-talet. Jag orkade inte kolla klart så jag gick och la mig. När jag var på väg in i sovrummet skriker pappa från vardagsrummet "Nu gifter de sig!". Han var verkligen inne i filmen och hade fattat tycke för den misslyckade golfspelaren. *känsligt*I morse var det skrik och panik eftersom vi alla hade försovit oss. Jag som älskar lugna mornar håller får ständigt bita mig i tungan för att inte be mamma hålla K, eftersom hon babblar i ett om allt möjligt. Jag vill bara läsa tidningen i lugn och ro och inte behöva prata över huvudtaget. Men jag vet ju att hon är orolig för mig och vill bara mitt bästa och ta hand om mig lite. *puss på dig*Det är härligt att komma på besök, men jag är glad att jag inte bor hemma längre. De tycker säkert det samma också!

Av Jossan - 9 november 2006 22:00

Det är när man gör om samma misstag men förväntar sig ett annat resultat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards