Alla inlägg under november 2006

Av Jossan - 15 november 2006 09:06

Jahapp..då var det onsdag. Jag måste skaffa mig lite rutiner känner jag. I måndags när jag kom hem efter jobb, hade varit o tränat oxå, vid fyra-tiden så dam jag rätt ner i tv-soffan och blev sittandes där till läggdax...omkring 20:30....då jag var så uttråkad att jag höll på att gå och slänga mig själv i källsorteringen. Vad i helvete gjorde man med sin tid förr när man var singel? Här sitter jag nu ensam, utan sambo, och bara stirrar in i dumburken. Visst, kan det vara en släng av nedstämdhet blandad med några droppar depression, men ändå?Jag kan ju inte terrorisera mina vänner hur mycket som helst och be dem underhålla mig eller bara sitta framför tvn och glo.Jag måste helt enkelt skaffa mig en hobby.

Av Jossan - 14 november 2006 22:34

Har precis kommit hem från mellanöstern....eller rättare sagt från en kär vän som blivit Palestinafrälst. Vi har haft en trevlig kväll med fotovisning från Jerusalem, Ramalla och Jordanien, ätit svensk husmanskost(!) druckit te samt rökt vattenpipa! Ska gå och lägga mig nu...känner mig lite smått illamående efter närkontakten med vattenpipan....men skoj var det. *pöff pöff*Godnatt på er alla nattsuddare!

Av Jossan - 14 november 2006 09:53

....har tydligen tidningen "Plaza kvinna" utsett. Själv kan jag tycka att dessa listor är lite löjliga eftersom vem är det egentligen som bestämmer vad som är sexigt och vad som är not? Men eftersom det bara handlar om sk "kändisar" så kan det ju knappast vara ¨någon vedertagen sanning...Något som dock är lite roligt är att jag upptäcker ett gammalt ragg bland de 50 första namnen. But I don´t kiss and tell.....

Av Jossan - 14 november 2006 09:15

Hittade dessa "frågor" på Vichy´s blogg, men har lagt till några. Kopiera gärna!(x) Rökt en cigarett (x) Druckit så mycket att du spytt ( ) Krockat någons bil (x) Varit kär (x) Blivit dumpad (x) Dumpat någon( ) "Tagit" någons pojkvän(x) Fått sparken (x) Sagt upp dig ( ) Smugit ut ur dina föräldrars hem (x) Haft känslor för någon som inte vetat om att du har existerat ( ) Blivit arresterad ( ) Gått på en "Blind date"(x) Träffat en date via internet(x) Skolkat ( ) Sett någon dö (x) Gått vilse (x) Har någon gång velat dö (x) Gråtit dig till sömns (x) Sjungit karaoke på en bar/nattklubb/restaurang (x) Betalat för maten med enbart mynt (x) Betalt för en drink med enbart mynt(x) Gjort något som du lovat dig själv aldrig göra (x) Skickat sms till ett ex på fyllan(x) Busringt (x) Skrattat så mycket att någon dryck kommit ut ur näsan (x) Fångat en snöflinga på tungan (x) Kysst någon i ösregn (x) Sett solen gå upp med någon du tyckt om (x) Gått på en fest du inte var bjuden till

Av Jossan - 14 november 2006 08:46

...att en man går fri trots att han filmat en kvinna (i kvinnans eget hem)i smyg typ när hon var naken, hade sex osv. Man resonerade som så att eftersom kvinnan inte vetat om detta utan fick reda på det först när hon läste om det i tidningen så ansåg man att kvinnan därmed inte varit ofredad. Dessutom förstördes filmen så att den inte kunde spridas vidare. Men tänk om den redan spridits på ex internet?Åter igen! Det som offret (läs kvinnan) gör eller inte gör ska bestämma om gärningsmannen (läs mannen) går fri eller ej. Jag tycker att man kan jämföra detta med att någon går in i min lägenhet utan min vetskap och tar mina pengar som ligger i byrålådan. Detta märker inte jag föräns jag får höra att någon är arresterad och brottet uppdagas. Har inte tjuven begått ett brott? Eller kan man säga "att eftersom du ändå inte visste om det så har du inte lidit av det och därför är det inget brott". Men efteråt då? Bara vetskapen av att någon har varit inne i mitt hus alt filmat och sett mig naken utan mitt tillstånd - räknas inte det? Räknas inte det faktum att mannen tagit något olovligt alternativt filmat någon olovligt? Eller är det mitt fel att jag inte tätar varje glipa där någon kan tänka sig rikta en filmkamera, så att jag inte ska behöva riskera att någon filmar mig? Det handlar inte om att "råka gå förbi" och få syn på något spännande utan det handlar om att någon befunnit sig vid rätt tidpunkt med en videokamera för att filma det här...säkerligen bevakat den här kvinnan i dagar för att kunna få till "rätt tillfälle". Jag som har 5 * 5 meter stora fönster i mitt vardagsrum och dessutom beläget på första våningen i ett turisttätt område får nog börja tänka om. Kanske pansarplåt för fönstren?

Av Jossan - 14 november 2006 08:32

Jag har nog de bästa vänner som man kan tänka sig. De har verkligen ställt upp för mig under de senaste tuffa veckorna. Vårt lilla tjejgäng på 7 tjejer har nu hållt ihop i över tio år. Pojkvänner har kommit och gått, men nu är två par gifta och ett par är förlovade och har en liten dotter.Förr åkte vi varje år på en liten storstadstrip. Vi har varit i Prag, Budapest, London, Barcelona och Amsterdam. Nu senast vi träffades anmärkte jag på att vi inte har åkt någonstanns på länge. Jag tyckte att eftersom en av oss precis har fått barn (precis o precis hon är ju 6 månader nu!) kunde vi kanske bara åka till något stillsamt SPA över en helg. "Mamman" spottade ur sig ganska så snabbt: SPA!?! Här har jag varit gravid och ammat hur länge som helst och du tror att jag vill åka på ett SPA! Nä, jag vill för helvete festa! Ja...vad säger man? Jag bara älskar dem.

Av Jossan - 13 november 2006 11:29

...är däremot att jag ska åka till min vän i Göteborg nästa helg.Härligt! Lite mys och shopping och på lördag blir det en födelsedagsfest för en kompis till henne. Skönt att bara ha sig själv att tänka på då.

Av Jossan - 13 november 2006 11:27

Har fått reda på att 68 personer har sökt "min" tjänst. Hrm...känns inte särskilt kul. Nu har jag ju ingen aning om hur många av dessa som är kvalificerade osv....men det ser inte speciellt ljust ut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards