Alla inlägg under november 2006

Av Jossan - 16 november 2006 12:51

Ser att Bai Bang ska spela i Malmö på fredag....attans! Ska ju till Göteborg då...hade varit kul att se dem....deras trummis var ju faktiskt på förfest hemma hos mig.Minns att jag blev väldig förvånad över att en hårdrockare kunde sitta och diskutera tjejskor och "Desperate housewives".

Av Jossan - 16 november 2006 11:14

Var hemma hos föräldrarna och tröståt igår.Mamma tvingade mig att titta på ett program tillsammans med henne på tv 4 fakta..."Förlossningskliniken"...eller något liknande. I alla fall hadlade programmet om Förossningar. Alla som känner mig vet att jag bli grön i ansiktet när någon bara nämner ordet förlossning. Visas det förlossningscener i någon film känner jag mig genast yr och tappar känseln i benen. Jag vet inte vad det är men jag tål det helt enkelt inte. Och NEJ, det är inte så att jag inte vill ha barn för att jag skulle vara rädd för själva förlossningen, för det är jag inte. Det är säkert en fantastisk om än smärtsam upplevelse. I alla fall så visade de en mamma som födde sin pojke i 25:e graviditets veckan (998 gram), vilket är ca 3 månader för tidigt född. Han var sååå liten...en liten fågelunge. Jag stortjöt i soffan och mamma blev så orolig att hon kom och satte sig bredvid mig. "Det är sån´t som händer...det är helt normalt..." försökte hon trösta mig med. "Ja, men han är ju så liten...han kanske inte kommer att överleva..." "Ja, men så liten var du ju också när du föddes, 2,5 månader för tidig och du klarade dig och det är nästan 30 år sen."Usch, jag tyckte i alla fall att det var fruktansvärt. Tänkte på mammans ovisshet, att inte veta ifall pojken skulle överleva eller ej. De fick inte hålla honom eller något liknande. Va? Att inte få hålla om sitt nyfödda barn. Det gör ont i magen på mig. Och den lilla pojken då. Att inte få känna mänsklig värme eller att någon tar i honom på flera veckor...var hittar de små styrkan att överleva ett sådant trauma? Och ja, pojken klarade sig.

Av Jossan - 16 november 2006 09:39

Måste bara kommentera att min skrivarglädje har kommit tillbaka. Känns härligt!

Av Jossan - 16 november 2006 09:31

Jag och en väninna funderar på att åka till Ullared och shoppa. Än så länge har vi kommit fram till att ev avresa blir den 11 december. Väninnan hade gärna velat åka tidigare för att inhandla julpynt. Jag tyckte dock att det kan man väl lika väl göra den 11:e eftersom man ändå inte pyntar innan den 21:e....enligt mig...eftersom det finns risk att man spyr om man har uppe julpyntet för länge. En vecka brukar räcka för mig. Men väninnan påpekade att första advent minsann inföll fyra veckor innan julafton och tyckte att man redan då skulle ha pyntat hemmet. Jag å andra sidan tycker att det räcker med att bara ta fram adventjusstaken. Jag tror att min illvilja mot julpynt härstammar från min barndom. Mamma hade 4 flyttkartonger fulla med julpynt som varje år skulle fram och upp. Halvtrasigt julpynt som jag och min bror hade gjort i skolan blandades med nyare julpynt. "Det är kitchigt" var mammas svar när jag frågade ifall vi inte kunde slänga det gamla pyntet. Så håll fast vid era barns fula julpynt för om 25 år anses det som kitch....

Av Jossan - 16 november 2006 09:28

Är faktiskt ganska så nöjd med mig själv just nu. Första julklappen är nämligen inhandlad. Möjligt att den blir en kombinerad julklapp/fördelsedagspresent till vederbörande eftersom den var ganska så dyr. Dessutom inhandlades den över internet! Jag är ganska så säker på att vederbörande kommer att bli väldigt glad för presenten. (Vilket givetvis är den uppenbara meningen med presenter)

Av Jossan - 15 november 2006 11:09

Alltså, jag gillar faktiskt julen som högtid trots allt. Jag tycker det är en av höjdpunkterna på året att få sitta ner tillsammans med sin familj och frossa i god julmat. sill, skinka, nubbe, revbenspjäll, köttbullar, prinskorvar osv. Det roligaste av allt är nog ändå julklapps-leken. Då fövandlas samtliga familjemedlemmar till hänsynslösa bestar som ska komma över så många klappar som möjligt. Kan i senare inlägg förklara hur den här leken går till så att även ni kan introducera denna "trevliga" tradition i er familj ;)

Av Jossan - 15 november 2006 11:08

Funderar på att hoppa över hela julklapps-shopping-stressen genom att helt enkelt handla alla klappar på nätet. Slippa köer, hemsk julmusik, stressade människor och kräkframkallande julpynt. Ahh...låter underbart!

Av Jossan - 15 november 2006 09:12

Jag började ju träna för någon månad sen och det brukar jag göra direkt efter jobb så att jag inte behöver åka hem om. Men eftersom jag bara jobbar 75 % så är jag oftast ändå hemma innan 16. Jag kan inte heller städa lägenheten mer än jag gör. Katterna tror att jag har åkt på värsta städmanin och de får knappt vara i fred för dammsugare och dammvippor.Ska kanske börja någon trevlig kvällskurs i språk? Ta upp franskan igen eller lära mig Italienska - svägerskan är ju 50 % italienska så där har jag ju till och med privatundervisning om jag hade velat. Fast det finns ju inga kurser som man kan börja på nu, utan det får vänta tills terminsstart i januari. Jag får helt enkelt skaffa mig hund! (Eller vad säger du La?)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards